Discussie: Groepsbewustzijn.
Los bericht bekijken
Oud 30 May 2013, 13:56   #30
Lia
Asprirant lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat onderzoek lijkt me nogal selectief omdat het om een select aantal diersoorten gaat die dan ook een specifiek gedrag lijken te vertonen wat dan een bevestiging kan geven van dat wat al als aannemelijk lijkt te zijn aangenomen. Is dat niet simpelweg een bevestiging zoeken om een overtuiging / aanname te ondersteunen?
Ik noem hier slechts een paar diersoorten. In feite vertonen alle dieren in meer of mindere mate een gedrag dat op intelligentie en orde wijst. trouwens het hele kosmische gebeuren wijst op orde, dus op intelligentie.
Het gaat mij erom, dat wetenschappers beweren dat alles bij de mens uit het brein voortkomt, dus een lichamelijk oorzaak heeft. Tegenwoordig veronderstellen meer wetenschappers dat dit onjuist is. Alles zou uit bewustzijn voortkomen als soort spontane intuïtieve ingeving, waarvan de impulsen VIA brein op lager niveau verwerkt worden tot gedachten.
Ik weet niet of je dit ondersteuning aanname kunt noemen.
Je constateert iets, namelijk onverklaarbaar gedrag bij dieren. Je krijgt een idee inzake oplossing en je gaat bekijken of dit al dan niet klopt.
Lia is offline   Met citaat reageren