Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob
Heb je de welkomst-tekst gelezen, die je kunt lezen voordat je inlogt?
|
Ja,
Citaat:
Hallo,
Wat 'ik' via Zelfonderzoek en/of Waarheidvinding ont'dekt heb is dat de werkelijkheid zoals 'ik' die ken als zodanig niet bestaat, dat alles wat ik zie en rondom mij gebeurt geen enkele realiteitswaarde heeft. De 'ik' staat tussen aanhalingstekens omdat de 'ik' evenmin bestaat. Wat we met z'n allen doen is 'geloven' dat ik besta, het heeft een leven in onze hersenen als gedachte en vervolgens bevestigen we elkaar in het bestaan er van.
Het vreemde is dat het een omgekeerde bewijslast vraagt want het is heel makkelijk te geloven dat ik besta maar het is nauwelijks te geloven dat ik niet besta. Het bewijs wél te bestaan wordt namelijk continu geleverd en naar het bewijs niet te bestaan moet diep worden gegraven. Dit forum is bedoeld om je bij dat graven naar je werkelijke bestaan, en dat is niet meer dan simpelweg het bewuste zijn oftewel Bewustzijn, behulpzaam te zijn. Met het oog op de doelstelling kan ik bezwaarlijk beginnen met je meteen al als entiteit te erkennen want de waarheid is dat ook jij niet bestaat en het heet hier dat we aan waarheidvinding doen. Uiteindelijk is er niets aan de hand om een vermeende wereld (eentje die niet bestaat) te leven want in een film doen we niks anders dan geloven in het verhaal.
Waarom dan uitviegelieren dat je niet bestaat om vervolgens te doen alsof je wél bestaat? Wél het besef dat je niet bestaat maakt je los van je egocentrische levensstijl en dat is hetgeen deze wereld tot op heden zo onleefbaar heeft gemaakt. Maniertjes om vreedzaam met elkaar om te gaan werken kennelijk niet want we slaan nog steeds elkaars (vermeende) schedel in, dan wel maken elkaar het leven zuur, om daar beter van te worden, terwijl ont'dekt kan worden dat we elkaar 'zijn', EEN onder de grote noemer Bewustzijn opereren.
|
En dat beantwoord mijn vraag 2 niet.
Waaraan herken ik iemand die het gedegen zelfonderzoek afgerond heeft.
Renoir zegt dat hij het afgerond heeft.
Wie nog?
Jij Rob???