|
Boeddhisme Het boeddhisme is een dharmistische non-theïstische wereldreligie. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
|
27 November 2014, 19:15 | #1 |
Voormalig lid
|
Zen Master Thich Nhat Hanh
Kom mensen, stop het eindeloze over en weer gepraat en luister / kijk is naar dit:
What is Nirvana ? (Discourse by Venerable Thich Nhat Hanh) - YouTube |
27 November 2014, 19:21 | #2 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Trouwens, Thich Nhat Hanh heb ik eerder gehoord/gelezen.. maar ik ga kijken. |
|
27 November 2014, 19:32 | #3 | ||
Voormalig lid
|
Citaat:
Ik hoorde het net zelf voor de 1ste keer en het deed zo'n deugd want ik had al heel de dag op en af gaand last van ego-krampen. Uit de youtube klip: Citaat:
|
||
27 November 2014, 19:47 | #4 |
Missionaris
|
Een veranderde mindset doet wonderen idd, maar om dat nou Nirvana te noemen.
|
27 November 2014, 20:18 | #5 |
Voormalig lid
|
Thich Nhat Hanh weer iemand zoals Eckhart Tolle Renoir?
Iemand die zegt wat 'ego' graag wil horen? Ach, maakt mij niet meer uit. De tijd is gekomen dat ik niet meer deelneem aan het eindeloos over en weer gepraat op dit forum. Het beste allemaal. |
27 November 2014, 20:20 | #6 |
Kasuaris
|
|
27 November 2014, 20:25 | #7 | |
Missionaris
|
Uitgedokterd maar niet genezen..
Citaat:
Hoeveel troostende woorden heb je in je korte forumtijd geplaatst om je tijdelijk wat beter te voelen en telkens wip je weer over naar een ander. Wat is de bestendigheid er van? Niks helpt en daarom heb je maar besloten het forum de rug toe te keren. Waaraan je tot nu toe, behalve afstandelijk er over lullen, nog nooit gevolg hebt gegeven, dat wat je werkelijk verder kan brengen, is nog steeds het advies tot het doen van gedegen zelfonderzoek. |
|
28 November 2014, 19:06 | #8 | |
In memoriam
|
Citaat:
Ik had, net als Rennie, graag geweten wat jou nu zo aanspreekt in geplaatste teksten. Tot welke inzichten heeft het jou gebracht? Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de belevenissen van een oude hippie die wereld een beetje heeft rond gezworven en van alles gezien en gedaan heeft en duidelijk zeer belezen is, toch op ander gebied zo, n lief klein manneke kan zijn, die het allemaal soms even niet meer weet en die je gewoon even bij de hand moet nemen en over zijn bolletje moet aaien? Ik zie je graag. Ik hoop dat je nog even blijft. Al was het maar om Marie en Mihaela te plagen. En Juul en Rennie niet te vergeten. |
|
28 November 2014, 19:31 | #9 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Doe niet zo dramatisch joh, mogelijk is hij ooit weer terug. Dit forum is voornamelijk gericht op het aanscherpen en versterken van het ego door de egospelletjes die iedereen hier speelt, gun de jongen wat bezinning en meditatie. Of geef een goeie voorbeeld en praat over werkelijke onderzoek. Deel wat jij meemaakt in je dagelijkse leven, situaties waarop je ego/trots spaak loopt. |
|
27 November 2014, 21:16 | #10 |
Jubilaris
|
2 keer geluisterd, het Engels volg ik helaas nog steeds niet vanzelfsprekend, meteen weer een goede oefening. De zin die ik heb onthouden was de zin van de wolk en de regen. De transformatie van wat lijkt te verdwijnen en verandert in dit geval in regen. Als je goed kijkt is die wolk er nog steeds. Veel simpeler kun je het niet beschrijven.
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Vrienden van het (zen)boeddhisme... | Nathan | Boeddhisme | 10 | 2 June 2011 15:08 |
Wat is zen? | Rozenhart | Boeddhisme | 0 | 26 July 2010 18:48 |