|
Beginnend zelfonderzoek Wil ik weten 'wat' ik ben, of verblijven in 'wie' ik ben. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
|
1 August 2024, 10:56 | #1 | |
Jubilaris
|
Let op, zelfonderzoek is geen gedegen zelfonderzoek
Dit is zelfonderzoek:
Citaat:
Je kunt duizenden boeken lezen, honderden Youtube filmpjes bekijken, 20.000 guru's bezoeken, AI raadplegen, hele fora volschrijven, indien je dat niet praktiseert blijft het bij nutteloos gezwam. |
|
1 August 2024, 11:20 | #2 | ||||||||
Jubilaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wanneer je geleerd hebt te zien wat er ego-technisch gaande is dan zie je in de dialoog dat het niks anders is dan elkaar als idee accepteren en bevestigen. Dat is wat ego's doen, elkaars bestaan oproepen en bevestigen. Dat voltrekt ziet niet alleen in eenheid maar ook in vijandigheid. Alleen eenheid wordt ervaren als vertrouwd en warm en vijandigheid als onveilig en bedreigend. Maar het doet allebei hetzelfde, namelijk het ego bevestigen in zijn bestaan. Vandaar ook het rottige gevoel dat je krijgt als je niet serieus wordt genomen, je zichtbaarheid verdwijnt. Steve en langkwaat zijn in dialoog en jouw reactie gaat helemaal verloren, hoe voelt dat. Onder zulke omstandigheden neem je zelfs vijandigheid nog voor lief, dat ziet je tenminste nog wel staan. Citaat:
Gedegen zelfonderzoek brengt je niks, levert niks op, het is geen goede investering. |
||||||||