![]() |
|
Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#231 |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 1 September 2010
|
![]()
De sensatie een IK' te zijn...is de subjectiefe toeeigening van 'ervaring/'beleving'. Die toeeigening word niet gedaan'...dat gebeurt gewoon, omdat de waarneming bepaald word door het waargenomene.
Die spontane toeeigening veroorzaakt de 'schijn' een Waarnemer' (IK')...te zijn, die zogenaamd als een Zich-Zelf bestaat. Zo is de IK' 'ervaring'/'beleving' een onvermijdelijke illusie en begoocheling, waar het woordje IK' voor bedacht is. Van die illusie en begoocheling hoef je niet af te zijn, je kunt eenvoudig OP-MERKEN waarom het zo is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Met een antwoord zus of zo..Dat is Bewustzijn! vermijd je ook de onder-vinding van Wat' Bewustzijn is. Het is iig geen vraag noch een antwoord, Bewustzijn is véél directer dan de OPSMUK van vraag en antwoord. In de echte' onder-vinding van WAT' Bewustzijn is' is het onvermijdelijk dat je ALS' het antwoord Zwijgend, Anoniem, Verstild, en zonder de herrie van verklaring...AL ÉÉN zult zijn. Marc....je stelt de vraag uit ANGST...om de VRIJHEID te vermijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Asprirant lid
|
![]()
Beste Caine, laten we wel wezen, jij kunt helemaal geen flauw benul hebben van waaruit de vraag bij Marc (of bij wie dan ook) oprijst.
Wijziging aangebracht door Paul op 15 February 2012 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Nooit meer vergeten hé. De vragen rijzen op uit de antwoorden die er al zijn, en de antwoorden maken de vragen weer mogelijk. De hond die achter zijn eigen staart aan rent. Maar het lost niets op. Het voegt alleen toe' aan je vraag en antwoord arsenaal. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Asprirant lid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Jij eigent alles toe' naar jou zelf als een 'schijnbare' Waarnemer die er niet aan ontkomt geïdentificeerd te zijn. Waarnemen' is een aspect van Bewustzijn en heeft vrijwel niets te maken met ''Gewaarzijn'' wat ''LEVEN'' zelf is. Bestaan' speelt geen spel. Bewustzijn' speelt geen spel. ''LEVEN'' speelt geen spel. Bestaan, Bewustzijn, en ''LEVEN''.....geen van deze drie duidende en verwijzende gegevens (begrippen) onder-vind identificatie tot wat dan ook...alleen de 'schijnbare' (Zelfstandige') Waarnemer' kan in de veronderstelling zijn dat het wel zo is. Wat dus niet zo is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Jubilaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Jubilaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Wat 'Herkent' en Merkt' IS' alleen dat 'Herkennen' en 'Merken'....omdat het NOOIT anders is geweest. In een fractie van een seconde komt de verrassing alleen op conto van de 'schijnbare' Waarnemer'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Asprirant lid
|
![]() Citaat:
Bekommer je niet om mijn angsten, waarde vriend, noch om mijn vrijheid! Ik schep vreugde in het schrijven van magistrale volzinnen! Wijziging aangebracht door Frederiki op 16 February 2012 om 01:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|