![]() |
|
Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#281 |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 8 September 2011
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 1 September 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | ||
Actuaris
![]() Geregistreerd: 27 April 2010
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat versta je hier onder 'mind'? Ik lees 'mind' als 'eigen-belang, hersenspinsels'. Hoe zie jij dat dan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Jubilaris
|
![]()
Wat versta jij onder 'eigenbelang?'
Alle zicht ergens op is tenslotte eigenbelang. Wanneer ik brood met hagelslag eet en laat de mosterd staan dan is dat eigenbelang. Of niet? Onder 'mind' versta ik idd hersenspinsels (gedachten) Ergens voor of tegen is eigenbelang en hersenspinsels. |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Actuaris
|
![]() Citaat:
Laten we het even in relatie zien tot het onderwerp van het forum. Dan is eigen-belang voor mij het overlevingsmechanisme van de persoon waarmee het de indentificatie met dat wat het niet is in stand probeert te houden. Dan zeg je in feite dat we op het forum alleen elkaar hersenspinsels kado doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Missionaris
|
![]()
Maar eerst te weten zien te komen wat je bent anders ben je maar een brokkenpiloot met je getrek aan de wereld ten gerieve van jouw belang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Asprirant lid
|
![]()
Als jij nou eens de moeite wou doen om eens de beginselen van de logica te bestuderen en daarna te lezen wat jij allemaal durft schrijven zou je een stuk nederig worden! Maar ik vrees dat jij daar nog een paar levens voor nodig hebt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | ||
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Hoewel ik dan 'dit forum' weer heel ruim genomen vind want dit forum herbergt niet alleen individuen die iets zien in "dat wat je niet bent." Citaat:
Er worden hier toch enkel maar gedachten uitgewisseld? Want wat zijn woorden anders? En volgens jouw definitie bestaat dit forum dan ook uit en bij de gratie van puur eigenbelang. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Sterrestof
![]() Geregistreerd: 15 February 2012
|
![]()
OBS:
> Wanneer ik brood met hagelslag eet en laat de mosterd staan dan is dat eigenbelang. Ik eet nu hazelnoot terwijl ik de bos bloemen met rust laat, en het momentele label luidt dat het een kwestie van smaak is. Wijziging aangebracht door Mars op 18 February 2012 om 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Actuaris
|
![]() Citaat:
Laten we het wat in het extreme trekken ... ... dat kan soms helpen om het wat duidelijker te maken. Zijn alle woorden niet meer dan gedachten en dus hersenspinsel en dus een vorm van eigenbelang? Dus ook als je de woorden van (b.v.) Ramana leest? Of als je naar de woorden van TP luistert? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|