![]() |
|
Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#321 | ||
Asprirant lid
|
![]() Citaat:
Een waterhoofd bestaat alsook een te kleine schedel: microcefalie. Maar wat jij daar verteld heb ik nog nooit gehoord! O maar kijk! Het bestaat werkelijk wat je beschrijft! http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1950 Ben jij deze man misschien? Citaat:
Maar het zou kunnen dat je ons een fabeltje vertelt: Dat je dit artikel ook gelezen hebt en je jezelf voorstelt als dit merkwaardige fenomeen. Een verslag van je hersenonderzoek aub!... hahahahahaha! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Actuaris
![]() Geregistreerd: 27 April 2010
|
![]()
Oke, andere vraag ...
Citaat:
En verder: Je lijkt me nogal gefascineerd door wat Caine (28 jaar geleden?) is overkomen. Wat is jou, in die zin, overkomen? Volgens mij kun je pas spreken van 'overkomen', als het je is overkomen; eerder niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Asprirant lid
|
![]() (tekst en muziek : Miel Appelmans - Roel Van Bambost)
De leraar had ons zijn rantsoen geleerdheid ingespoten Z'n boekenwijsheid met gezag over ons hoofd gegoten En wij maar knikken en wij maar slikken En elk van ons deed wat ie kon om alles te verteren Dat lukte meestal niet zo best maar ja, je moest proberen En wij maar knikken en wij maar slikken Ik zag aan Jantje's rooie kop dat hij het niet zou halen Maar dacht toch nooit dat hij dit met z'n leven zou betalen Jantje's hoofd dat is ontploft, daar kon ie echt niet tegen We hebben een mooie krans gekocht en een dag vrijaf gekregen Ach, Jantje was wel wat apart, die had zo van die dagen Dat hij de leraar naar 't waarom der dingen durfde vragen Maar hij moest knikken en hij moest slikken Het kwam daarbij zo ver dat hij niet klakkeloos wou leren Maar soms z'n eigen mening gaf of hard ging discussiëren Maar hij moest knikken en hij moest slikken En wij, wij voelden net als hij, maar hebben braaf gezwegen Te vastgeroest in 't oud systeem, te bang om te bewegen Jantje's hoofd dat is ontploft, daar kon ie echt niet tegen We hebben een mooie krans gekocht en een dag vrijaf gekregen We leven nu als nette lui in huisjes met teeveetjes Op maat geknipt en opgepept met voorgekauwd ideetjes En wij maar knikken en wij maar slikken De school heeft ons goed afgericht, tot kermisaap met boordje Die voor z'n meester buigt en springt, gewillig aan z'n koordje En wij maar knikken en wij maar slikken En wie niet buigt als iedereen wordt te verstaan gegeven Dat hij net als Jantje barsten moet, zo is nu eenmaal 't leven Jantje's hoofd dat is ontploft, daar kon ie echt niet tegen We hebben een mooie krans gekocht en een dag vrijaf gekregen 't Is allemaal zo snel gegaan, een luide knal en boem gedaan En Jantje was eraan En Jantje was eraan En Jantje was eraan En Jantje was eraan |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |||
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 8 September 2011
|
![]()
Nee, ik ben Caine niet.
T.P. niet. W.L niet. R.B. niet. E.T. niet. (Ze melden allemaal andere verhalen.) Hier b.v. nog 'n ander verhaal: http://www.spiritualiteit-centrum.nl/zelfrealisatie-2 ...Eindigend met: Vergeet dit verhaal, het zijn maar woorden, niets meer, niets minder. Deze woorden zijn slechts 'dust in the wind'. Op geen enkele manier kunnen deze, noch andere, woorden het Onbeperkte, het Leven Schenkende, bevatten noch beschrijven. Ze kunnen er zelfs niet eens naar (ver) wijzen..... Als boodschappers van wat Werkelijk is, zijn ze daarom volstrekt waardeloos.. Toch genieten ze ervan te dansen, te zingen en de geur van de Geliefde met zich mee te dragen..... Overstromend van dankbaarheid, Ad Oostendorp Citaat:
Citaat:
Dat 't 'n 'programma' (mentale conditionering) is Citaat:
Dat te zien zet alles zowiezo in 'n totaal ander perspectief. Of het Ik nu is verdwenen of niet. Zo te voelen wordt, door het intellectualistisch te begrijpen, het IK iig 'in de week' gezet. Maar er is niemand die zegt dat jij dat maar moet geloven hoor Rob. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Kasuaris
![]() Geregistreerd: 8 November 2011
|
![]() Citaat:
Ik denk dat die zgn verlichtingskwibussen, met een beetje geluk, hun toehoorders ervan proberen te doordringen/bewust te maken dat zij, de toehoorders, feitelijk onbewust zijn en dat hen daarom het leven overkomt. Het leven overkomt je.....het publiek hoeft alleen maar ja te knikken maar zij mogelijk in de gaten hebben dat zij slechts ja-knikkende koeien zonder begrip zijn.....? Wanneer zij geluk hebben gaan zij op een dag zien dat dat geen leven is en dat leven bewustzijn betekent en dat 'overkomen' als sneeuw voor de zon verdwijnt. Wijziging aangebracht door Vagebond op 21 February 2012 om 13:54. Reden: quote |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 30 January 2011
|
![]() Citaat:
Je fascinatie is eveneens een soort van identificatie en verdwijnt op het moment dat je elk programma los kunt laten. En dan hoef je het nergens meer voor in te ruilen. Voor geen enkele gedachte/programma. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Vicaris
|
![]() Citaat:
het lijkt erop dat het gewoon een kwestie is van de 'juiste taal' spreken. dan kom je een heel eind in spiriwiriland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Jubilaris
|
![]()
Dat is idd zo Glans.
Je kunt dit ook heel goed zien bij b.v. Zen-ners en Advaita-ers. Meestal kunnen ze elkaar niét vinden domweg door de verschillende taal-duidingen. (dat merk ik zelf ook) Terwijl ze exact 't zelfde bedoelen en vooral: ervaren. Maar dat is nu juist ook een van de belangrijkste pijlers waarop onze IK-conditionering is gebouwd. TAAL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Asprirant lid
|
![]()
Bewustzijn is het reageren van de mens op zijn omgeving.
Maar het is wel afhankelijk van de gezondheid van je brein. Dat valt niet te ontkennen. Als Caine inderdaad geen poseur is en het hele ding uit zijn duim gezogen heeft, dan behoort hij tot die mensen die de uiterst zeldzaam voorkomende afwijking hebben dat hun brein uit 95% vocht bestaat en moet zijn kijk op de werkelijkheid helemaal anders zijn dan de onze. Het is zijn probleem als hij liegt. Je kan heel gemakkelijk uit je lectuur zoiets fingeren. De term explosie doet mij ook sterk denken aan de 'calamiteit' van U.G. Krishnamurti die beweerde dat de grote verandering in zijn leven aanvoelde als een soort "explosie". Maar nogmaals dat is Caine's probleem. Een zeer dramatisch geval was ook dat van Suzanne Segal die in haar boek "Collision with the infinite" beschrijft hoe haar zelf-gevoel volkomen verdween. Ze is gestorven in totale verwarring... de oorzaak van haar ervaringen bleek een hersentumor te zijn. Wat mij bij Ogenblik-sem fascineert is haar vasthoudendheid om aan de wereld te verkondigen dat het zelf-gevoel illusoir is. Dat is iets wat 99,999% van de mensheid nooit zou beweren! Wat is je drijfveer Semmetje? Zou je misschien ook niet beter een hersenscan laten nemen. Want nu klinkt het als domme ijdelheid! En zo wil je toch niet de geschiedenis in gaan? Dit forum is werkelijk onthutsend! Er lopen hier meer 'zelf-geraliseerden' rond dan de laatste duizend jaar in India, waar het idee tenslotte vandaan komt. Wat moeten we ervan denken... ik denk dat het flagrante onzin is, verteld door... nou ja... breek me de bek niet open! |
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Hier staat precies zoals ik 't zou willen kunnen uitleggen: http://www.ods.nl/amigo/amigo11/index.html de schoonheid van 'ons' onvermogen "Een tijdje geleden zag ik de film 'Babel' van de Mexicaanse regisseur Alejandro González Iñárritus. Een mozaiekfilm (overigens met een prachtige soundtrack) waarin vier losse verhaallijnen naar mate de film vordert, meer en meer met elkaar vervlochten blijken. In alle verhalen staat het menselijk tekortschieten, tegen beter willen in, centraal. Uiteindelijk staken de hoofdpersonen hun verzet en geven zich over aan 'wat is'. De schoonheid zit in de verschuiving van slachtoffer zijn naar het toeschouwer zijn van datgene dat ons overkomt. Het denken in termen als 'tekortschieten' is altijd persoonlijk, want het denken vertelt je dat de ene situatie voor jou te prefereren zou zijn boven de andere. Zoals Wolter Keers zei, als je moet kiezen tussen een gebakje of kiespijn, kies je voor het gebakje. Maar dat is natuurlijk niet echt een keuze, 'lichaam - denken - voelen' wil ongemak en pijn vermijden, dus gaat het voor het gebakje. Jij kiest dus niet maar volgt de biologie van het mechanisme. De schoonheid zit dan ook in de observatie hoe die processen van 'lichaam - denken - voelen' reageren op voorspoed, op tegenslag, etc. En het grootste wonder: dat we dat 'niet-bestaande' als persoonlijk en dus levensecht lijken te ervaren. Dan komt er verwondering boven drijven..." Met DANK aan Moi. KiSs -> Mfffwwah! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|