![]() |
![]() |
#311 |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 8 September 2011
|
![]()
Ja, dat zeg jij nou maar dat zuggie is jou overkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 1 September 2010
|
![]() Citaat:
Het kost mij nu geen enkele moeite om te onder-vinden wat een mens in de 'WAAN' van doen'....kan OP-MERKEN. oa het absolute fantoom gehalte van de IK' 'ervaring'/'beleving'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Actuaris
![]() Geregistreerd: 27 April 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Jubilaris
|
![]()
Elke hoop overkomt je..
Elke stap die je zet overkomt je. Elke ademhaling overkomt je. Elke gedachte overkomt je. Elk moment overkomt je. Alles - heel je leven - vanaf je geboorte (en daarvoor) tot je dood (en daarna overkomt je. En al die tijd kun je 'je' doorstrepen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Jubilaris
|
![]()
O.K. maar voor een niet geëxplodeerd IK is de programmering - door generaties lange doorgeving van taalconditionering, het programma zó sterk gemaakt dat het fantoomgehalte niet gemakkelijk door te prikken is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Asprirant lid
|
![]() Citaat:
De gedachte dat het zo moeilijk is, niet haalbaar is, whatever. Hiermee zet je het buiten jouw bereik. Je kunt zeggen dat de illusie sterk is, dan lijkt het alsof die op zichzelf bestaat en macht over je heeft. Maar het is m.i. niet de illusie die sterk is maar de eigen gehechtheid aan de illusie die sterk is. Wijziging aangebracht door Von op 20 February 2012 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 1 September 2010
|
![]() Citaat:
Als dat duidelijk' daagt, dan heeft het begrip 'ik' geen poot meer om op te staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Asprirant lid
|
![]() Citaat:
De ware reden waarom je hier bent wordt voor je verborgen gehouden! Als je zou begrijpen wie je echt bent zou je de planeet onmiddellijk verlaten. Karma! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Actuaris
![]() Geregistreerd: 27 April 2010
|
![]() Citaat:
Je bent niet almachtig, niet de auteur en daarmee ook niet verantwoordelijk voor / dader van alles. Maar je bent ook niet onmachtig, niet degene die het overkomt, en daarmee ook niet een slachtoffer / 'onderganer' van alles. Het is niet het één of het ander. Dat is het punt waar het denken het aflegt, het niet meer begrijpt. Je hebt de ene gedachte ingeruild voor een andere die je beter aanstaat. Het ene is niet meer of minder waar dan het andere ... De waarheid is de eenheid van de tegenstelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | ||||
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Op deze manier de nondualistische concepten horen is m.i dé grote valkuil m.b.t. en volgens mij ook de GROOTSTE oorzaak van de gevoelde noodzaak tot bestrijding ervan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor iemand is dit iets dat hij zichzelf wijsmaakt teneinde om te kunnen gaan met wat zich voordoet. |
||||
![]() |
![]() |