![]() |
![]() |
#361 | |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 30 January 2011
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Actuaris
![]() Geregistreerd: 27 April 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 8 September 2011
|
![]()
Blame on mankind! Blame on the world! (waar heb ik dat meer gehoord?) Blame on the universe! Blame on God! -> Blame on YOU ROB!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Jubilaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Jubilaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Actuaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Asprirant lid
|
![]()
Wat mij bij 'Gedrag' - ik ga deze mens, deze fundamentalistische deterministe vanaf nu Gedrag noemen, vermits zij in geen geval een Persoon wenst te zijn - opvalt, is de totale afwezigheid van belangstelling voor muziek!
Ik heb haar nog nooit een verwijzing naar muziek zien maken. Is dit een symptoom? Het is namelijk in de muziek dat de creativiteit van het individu het sterkst gedemonstreerd wordt. Zoals Beethoven zei: ?Muziek is een hogere openbaring dan filosofie.? Of de cultuurfilosoof George Steiner: "Ik geloof dat de muzikale materie het middelpunt is van de betekenissen van de mens, van de menselijke toegang tot of onthouding van metafysische ervaring. Onze vermogens om te componeren en te reageren op muzikale vorm en betekenis leiden rechtstreeks tot het mysterie van het bestaan. De vraag ?wat is muziek?? kan heel wel een vorm zijn van de vraag ?wat is de mens??" Of medicus en etymologist Lewis Thomas: " Music is the effort we make to explain to ourselves how our brains work. We listen to Bach transfixed because this is listening to a human mind." Maar dit ontgaat ons Gedragje volledig. Deze gedachten zijn voor haar onbegrijpelijk omdat ze slecht totaal gedetermineerd en noodgedwongen gedrag ziet. Hoe armoedig kan een menselijke geest over zichzelf nadenken? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | ||
Actuaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Asprirant lid
|
![]() Citaat:
Onnadenkend een vuilniszak in de achterkant van een vuilniswagen kieperen is van een andere orde dan te begrijpen hoe een fuga van Bach in elkaar zit. Op dit idiote monomane forum dient men zich te schamen als men zijn klassiekers kent, echte filosofen leest en naar echte muziek luistert! Wat kan je verwachten als het laatste woord aan mensen is die, of begiftigd zijn met een reptielenbrein - zoals Caine over zichzelf beweert - of die, zoals Gedrag, hun leraars napraten omdat ze niet tot zelfstandig denken in staat zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Actuaris
|
![]() Citaat:
Lees en luister en laat ons daar van meegenieten! Maar er is ook geen reden om je te verheffen boven welk individu of boven welk deel van de rest van het klootjesvolk dan ook. Je zou sterven aan de vliegende tering als je vuil niet werd opgehaald. |
|
![]() |
![]() |