|
Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
10 September 2015, 10:25 | #1 |
Geen lid
|
Reden van forumdeelname.
Mijn indruk is dat hier maar weinig mensen komen die het zichzelf toestaan een andere gedachte dan die naar de gevestigde orde te hebben, die de makkelijkste weg kiezen en zich het liefst onder geestesverwanten scharen.
Dat diegenen hier komen om hun opvattingen te ventileren omdat ze overtuigd zijn dat er niet verder aan geschaafd kan worden zo'n opvatting te hebben en deze vervolgens meten aan die van anderen als oefening om deze ze sterker tot uitdrukking te kunnen brengen. Dat is echter niet een ontwikkeling die dit zelfkennisforum voorstaat, hier is het bedoeld en wordt u uitgenodigd en bijgestaan aan de heersende gedachte te twijfelen. Het zijn per slot van rekening maar gedachten, uitermate veranderlijk en zijn ook bedoeld weer plaats te maken voor andere. |
10 September 2015, 11:50 | #2 |
Actuaris
|
Als je nu je eigen bericht heel goed tot je neemt, dan gaan we meters maken Laurens. Maar zolang jij en je club je hier opstelt als degenen die 'hun zelfkennis hebben afgerond' en alles weten??
?..dan hoef je niet verbaasd te zijn over het resultaat wat je hier ziet! Het balk/splinter is hier van toepassing. En ja. Dit is een jij-bak van jewelste. |
10 September 2015, 13:04 | #3 | |
Geen lid
|
Citaat:
Ik heb een betere reden van je aanwezigheid, het idee dat ik mij superieur opstel is koren op de molen van ego dat graag een ander ego uitdaagt en om die reden tref je hun aanwezigheid aan. |
|
10 September 2015, 13:18 | #4 |
Actuaris
|
Kijk?dat bedoel ik nou. Je bent niet in staat om met andere ogen naar je zelf te kijken. Zwelgend in het eigen gelijk?.
Nou, ik ben er al weer klaar mee. Het is jouw forum. En dit forum is dan ook een afspiegeling van hoe jij bent. Tegen een betonnen muur praten is nog verstandiger dan tegen jou. |
10 September 2015, 13:33 | #5 | |
Geen lid
|
Citaat:
We zijn hier niet om elkaar te verbeteren maar om zelfonderzoek te doen. |
|
10 September 2015, 15:27 | #6 |
Actuaris
|
Precies wat ik zeg: een betonnen muur. Er is hier naast het advaita team bijna niemand meer. Maar toch halsstarrig blijven weigeren te kijken naar de oorzaak. De gevestigde orde hier is het advaita team?.
|
10 September 2015, 17:29 | #7 |
Sterrestof
|
De lerares van Adyashanti, zo begreep ik t, heeft jaren alleen in haar woonkamer gezeten,
terwijl alles gereed stond voor zazen/satsang. |
10 September 2015, 20:08 | #8 |
Geen lid
|
De ontmanteling van het 'ik' is geen geliefd onderwerp voor het ego.
|
10 September 2015, 21:18 | #9 |
Vicaris
|
|
10 September 2015, 21:19 | #10 |
Vicaris
|
Schrijven doe ik nauwelijks meer, lezen nog wel eens, uit interesse om te zien hoe mensen op elkaar reageren. Als je voor jezelf wat wil leren is het helemaal niet interessant meer wie nu wel of niet gerealiseerd, wijs of verstandig is. Ik ben hier niet om iemands status te bevestigen of iemand anders iets te leren. Ik observeer en ik leer ervan. Ik vorm geen theorieën of mooie verhalen, dat is enkel koren op de molen van mijn verstand. Dus ik observeer en kom af en toe even hoi zeggen. Hoi!
|