Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir
Je hebt het steeds maar over het elkaar wijzen op fake zijn terwijl het helemaal niet gaat om die 'elkaar' maar om het fake zijn van alles, niet dat specifieke ene.
|
Dat zou jij misschien willen.
Citaat:
Het lijkt wel of je smult van de strijd om wie de grootste en meest verlichte guru is.
|
Dat zal ik zéker niet ontkennen! ha! ha! ha!
Citaat:
Vanwaar de interesse in iemanden die er volgens jou helemaal niet zijn ?
|
Soms is het hoogst ammusant om die soep (soap) te zien draaien.
Die soep met groentjes en de balletjes en al die vermicellietjes.
Citaat:
Ik vraag me altijd af wat iemand op een forum komt doen, in dit geval een Blikje wiens stellige overtuiging het is dat er geen vrije wil bestaat en er dientengevolge niks vanuit de persoon gedaan kan worden ? Van welk ei ben je ontlast door hier te zijn, ik voor mij heb wel andere interesse'n wanneer ik niet het idee zou hebben dat er wat gedaan kan worden.
|
Kun jij er wat aan doen dat je dat denkt??
Citaat:
Al besta je niet er doet zich ogenschijnlijk een vermeende werkelijkheid voor waarin je ogenschijnlijke keuzes maakt. Terecht vragen dan de 'eveneens niet bestaande' anderen waarom je je zo voor de gek laat houden. Je bent in je vermeende zijn zover gekomen door een kennelijke ontwikkeling en verder ontwikkeling hou je nu ineens voor onmogelijk ?
|
Hier gaat, wat mij betreft de mind weer volledig de mindmist in.
Als je mij vraag wat ik hierop kan zeggen dat moet ik zeggen dat het in mijn optiek nergens op slaat.
Citaat:
Realisatie is weten wat je bent en vervolgens beweeg je je weer in een wereld zoals die zich aan je voordoet. Je hoeft alleen maar te weten wat je bent, je hoeft niets te ontkennen.
|
O.K.