Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla
Iemand zal je maar vertellen in vertrouwen dat hij een lijk in zijn kelder heeft liggen. Of van plan is je buurvrouw te vermoorden. Even heel extreem.
Je zit ergens mee of je zit ergens niet mee. En dat kun je niet altijd voorspellen, wat de ander heel hoog kan gaan zitten en de ander niet. Dat risico neem je gewoon. Even los ervan wat netjes is en wat niet. Je gaat zo wel absoluut van uit dat iemand aan moet kunnen wat je vertelt in vertrouwen.
Even los ervan dat ik zelf ook liever heb dat wat ik in vertrouwen vertel niet aan de grote klok gehangen wordt.
En de gesprekken tussen Hans en Mihaela hebben wel degelijk in het openbaar plaats gevonden. Als hij het niet aankan wat is dan het probleem om dat niet ook openlijk toe te geven? Immers het is een Zelfkennis forum? Waarin wij idd geacht worden openlijke gesprekken te voeren. Ik kan mij wat dat betreft niet zo vinden in dat vertrouwen gedoe.
|
Ulla, als iemand je een mededeling doet die je geweten in nood brengt vind ik een ander verhaal, daar kan ik je in volgen. Maar heeft iemand hier de mededeling gedaan dat er een moord gepleegd gaat worden?