Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 August 2013, 23:07   #11
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
De vraag is, of zou moeten zijn m.i., waarom je mij niet geloofd als ik zeg dat ik jouw (en andermans) bijdrages, waardeer. Zegt die twijfel iets over jou of over mij? Of over allebei?
Je zegt dat je ze waardeert, maar ik heb je tot nu toe keer op keer alleen maar zien typen dan alles aan de ander ligt, als de gelegenheid zich voor doet om naar een geraaktheid van jezelf te kijken.

Citaat:
Hoor, zie, lees je eigenlijk wel wat je schrijft/zegt? Ik zal "het" toch nooit zien. Ik ben opgegeven, afgeschreven..........in jouw optiek althans. Dat getuigt niet van (iemand die leeft in) vertrouwen. Van hoop. En mogelijkheden. Jij doet liever de deur dicht. Afgedaan, weg via de zijdeur.....niks meer aan doen. Weg is weg. En wat we niet zien dat is er niet. |Maken we onszelf wijs.
Ik heb er niets mee met het woord hoop, of vertrouwen, of mogelijkheden. Onderzoek ik wat ik tegen kom, ga ik aan, en zie ik wat veranderd. Daaruit concludeer ik dat iets afgerond is of niet.
Maar Nadje, wie zegt dat jij nooit zal zien? Ik zeg alleen dat ik jou alleen maar zie mensen tegenspreken als ze jou op iets attenderen. Vervolgens als men zich terug trekt, zeg je dat jij de bijdraag wel waardeert.

Citaat:
Ik herken die gevoelens van irritatie of verveling wel. Maar ik heb ervoor gekozen om daar geen aandacht meer aan te besteden. Althans zo min mogelijk. Ik heb ze gezien, onderzocht en doorleefd, en ik ben er klaar mee. Voor nu. En wanneer ze weer aandacht behoeven, dan dienen ze zichzelf wel weer aan en dan deal ik er op dat moment wel mee. Ik zie geen noodzaak om op de zaken vooruit te lopen.
Nadje, ik vind je een defensive houding hebben, niet minder dan ik, mogelijk zelfs minder dan ik. Maar ik zie jou dat altijd ontkennen, en ik zie ook dat men vervolgens het laat van wat het is. Het ziet eruit dat jij altijd wilt winnen, en dat duidt op een strijdlustige ego. Ik weet daar alles van, want is mijn thema ook. Maar zolang als jij dat ontkent, kunnen wij niet echt samen onderzoek doen..
Mihaela is offline  

Colofon