Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Jiddu Krishnamurti
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Jiddu Krishnamurti Krishnamurti bekend als onafhankelijk denker die zijn eigen weg ging en geen volgelingen wilde.

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 December 2014, 17:44   #13
Puppetji
Voormalig lid

Puppetji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Liquorman is een neo advaitaist en behoort tot het gevolg van Balsekar (de vertaler van Nisargadatta die voor zichzelf begonnen is). Je weet dat ik noch van Balsekar, noch van neo advaita een hoge pet op heb.
Weet ik, vandaar dat je hem en alles wat naar 'neoadvaita' ruikt amper (wil) verstaat(n) natuurlijk!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Die man is amper te verstaan en struikelt alsmaar over zijn eigen woorden. Als je wilt dat ik er een reactie op geef moet je even voor mij verwoorden wat hij zegt, ik kan hem in zijn staccato manier van praten niet of nauwelijks volgen.
Maar ik geef toe, ik vond het ook onverstaanbaar in het begin. Lijkt alsof hem een vraag gesteld word via skype op een computer wat het zo stil maakt ik het begin. Ik bleef maar op de geluidsknop drukken van men laptop in en poging het luider te zetten. 'k moest even doorbijten om verder te luisteren totdat Wayne op dreef goed op dreef kwam.
Nee, 'k zit niet te te wachten op een reactie van je.
dus ik ga ook niet de moeite doen om te verwoorden wat hij zegt.

Wat ik ervan bijhoud is zoals de titel van de clip zegt: 'Echte' en 'valse' goeroe's zijn allebei een expressie van wat is.
Zo simpel is het allemaal: Alles is deel van het kosmisch gebeuren.

Hier een interview met hem op Amigo zie, moest je geïnteresseerd zijn. Maar dat ben je niet.
The teacher and the seeker are the instrument not the author!
Citaat:
We speak with Wayne Liquorman during his last visit in Amsterdam this year. The lineage of living teaching goes from Nisargadatta, Ramesh Balsekar to Ram Tzu; Wayne's alter-ego, or should I say his 'non-ego' (Ram Tzu is a contraction of Ramesh and Lao Tzu). Patiently he talks with us. He likes analogies to make things clear.
Puppetji is offline   Met citaat reageren

Colofon