Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 September 2015, 12:23   #21
Laurens
Geen lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Het valt me op in de afgelopen jaren dat dit de weg is die je gekozen hebt en er geen andere weg lijkt te bestaan. Ook al blijkt het niet het effect te hebben wat je verwacht. Ik, en Ulla ook, geven juist aan dat er meerdere manieren zijn waarop het ego geprikkeld wordt. We hebben het dus totaal niet over het tevreden stellen van het ego. Je lijkt bijzonder slecht te lezen in deze.
Ik heb vijftien jaar forumervaring en kan, door niet in te grijpen, het forum de weg op laten gaan zoals dat van het Jan Kersschot forum waar de gerealiseerden elkaar in de haren vliegen. Een naar lieflijk- en vrijblijvendheid gestuurd forum a la het zelfkennisforum van Remon is ook mogelijk.

Echter heb ik als model het vroegere Onkruid forum alsook het vroegere Byron Katie forum Nederland in gedachten waar werkelijk gewerkt werd. Succesvol is datgene wat zichzelf oplost, alleen gesakker en oeverloos gezwam, naar de aard van ego, houdt het gehele circus overeind.

Er bestaan verschillende inzichten hoe ego het beste geprikkeld kan worden ik heb de mijne. De kwestie van bijzonder slecht te lezen is dus dat ik op alternatieve voorstellen niet nader inga en mijn eigen gedachtegang volg hoe ego het beste benaderd kan worden.

Ik heb immers het gedegen zelfonderzoek afgerond en weet waar het met ego langs gaat .
  Met citaat reageren

Colofon