![]() |
|
Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#251 | |
Asprirant lid
|
![]() Citaat:
Mensen reageren anders op een bericht dan de schrijver verwacht, omdat ze het met een andere intentie lezen dan de schrijver. In dit geval verwachtte ik dat je ging door bomen over je dialect. Maar in plaats daarvan zeg je: "Ik erger me niet aan ogenblik-sem." Dit is niet te vermijden. Het meest grappige voorbeeld las ik jaren geleden in een interview met de makers van "The league of gentlemen", een zeer donkere absurde sitcom. Op de vraag of ze boze brieven kregen antwoordde één van hen: "Natuurlijk... maar de mensen reageren volkomen anders dan je verwacht. Zo draaiden we ooit een scene waarin we inzoomden op een Engels landschap, terwijl in de rechterbovenhoek van het scherm verscheen: Dorp X in Graafschap Z (noot frederiki: ik weet de namen niet meer, daarom noem ik ze x en z). We zoemden verder in op een man die bezig was een ezel te neuken. We wisten dat het er over was en dat we boze brieven konden verwachten... Maar wat bleek? Mensen schreven woedend: Dorp X ligt helemaal niet in Graafschap Z!!!!. Niets over het neuken van de ezel!" Dat gevoel heb ik soms ook als ik de antwoorden op mijn berichten lees: Niets over het neuken van de ezel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 8 September 2011
|
![]()
Niemand neukt 'n ezel twee keer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Missionaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Asprirant lid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 1 September 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Missionaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Asprirant lid
![]() Geregistreerd: 30 September 2011
|
![]() Citaat:
![]() ZELFS de zogenaamde "ik" die zichzelf als een afzonderlijke entiteit ziet IS Bewustzijn in gefragmenteerde geïdentificeerde vorm, maar "vergeet" zichzelf tijdens die tijdelijke fragmentatie. Gaat zich vervolgens te pletter zoeken naar zichzelf. Of je het Nu Leven noemt of Gewaarzijn of Waarnemen of Kennendheid of Bewustzijn of Zijn of God, doet er ook allemaal geen fluit toe..Er is maar EEN...weet-ik-veel. Het is Datgene wat niet gedefinieerd kan worden in "aspecten" van dit of dat... Ik noem het gemakshalve "spel", ja je moet toch wat om iets proberen over te brengen. "Ik" zit vast in ruimte/tijd (ogenschijnlijk)...dus doe net alsof er iets "gebeurt.. Als er een beeld in een spiegel verschijnt zijn dat beeld en spiegel één, ze zijn niet te scheiden. M.a.w. "ik" als verschijnsel BEN Bewustzijn. Als die reflectie verdwijnt blijft de spiegel zoals deze altijd is geweest: leeg. In feite zorgt het verschijnsel ervoor dat de (lege) spiegel OPGEMERKT kan worden. Zodra het zich blind staren van het verschijnsel, het zichzelf blijven zoeken, gewoon stopt, blijkt er nooit iets anders dan de spiegel te zijn geweest. Alles, werkelijk alles is Bewustzijn inclusief "degene" die "Het" nog zoekt. Let svp op de aanhalingstekens! Een goddelijke aanwijzing. ![]()
![]() |
![]() |
#258 |
Asprirant lid
|
![]()
Je vergist je Caine!
Het nieuwe management zit tegenwoordig vol non dualistische concepten. Maar ik geef toe: ik ben nog niet beurs-genoteerd. Anderzijds is het personeel heel gelukkig. Iedereen gaat fluitend naar z'n werk en wil zonder betaling overwerken...
![]() |
#259 | |
Asprirant lid
|
![]() Citaat:
Ik moet een woord gebruiken om het te beschrijven, ik kan het ook het Waarnemen noemen in volstrekt onpersoonlijke zin. Het is niet "te pakken te krijgen", er kan niet over nagedacht worden, het kan niet omschreven worden. Het IS Bewustzijn. Intussen begin ik me af te vragen (even voor de duidelijkheid om begripsverwarring te voorkomen en we langs elkaar heen zitten te kletsen), wat versta je onder Gewaarzijn? Er is idd alleen een schijnbaar "functioneren van "IETS", een "her-kennen". Woorden zijn zo lastig..
![]() |
![]() |
#260 | |
Asprirant lid
|
![]() Citaat:
Dat is het Caine. Laat het gebeuren! Trouwens dat doet het toch wel hoor... ![]()
![]() |
![]() |
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|