![]() |
|
Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#261 | |
Asprirant lid
![]() Geregistreerd: 30 September 2011
|
![]() Citaat:
Als je werkelijk die n..kende ezel prominent voor het voetlicht had willen brengen (je snapt hopelijk dat dit een metafoor is!), dan had je er veel meer heisa omheen moeten maken zodat dorp X of Y totaal daarbij in het niet valt.
![]() |
![]() |
#262 | |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 1 September 2010
|
![]() Citaat:
Diana... Wat je laat zien zijn de vragen en antwoorden van...anderen. Heb jij zelf een oorspronkelijke authentieke EIGEN' vraag, waar je tevens het antwoord op kent..? Niet veel mensen onder-vinden een echt oorspronkelijke authentieke vraag...en nog minder mensen zo'n vraag met ook nog een antwoord daarop. De meeste mensen beginnen hun bestaan met de vragen van anderen en eindigen hun bestaan met de antwoorden van anderen!....and nobody knows, at the end. Dat spiegel verhaaltje, wat zo vaak word aangehaald in deze beschouwelijkheden is een onzin voorstelling en valt wat kinderachtigheid betreft in de zelfde catagorie als de voorstelling van 'god', als zijnde een oude man met een lange witte baard. Maar jij hebt iets met kind-mechanismen...dus daar zal het iets mee te maken hebben v.w.b jouw bestaan. Dat spiegel verhaal word zo vaak aangehaald door 'Zoekers' omdat het zo lekker voelt'...voor de waarnemer. (Zelfbeeld) Het on-éigelijke Waarnemen zelf...reflecteert namelijk nergens aan. Als dat je Wezenlijke onder-vinding is dan kun je geen moer meer met de onzin van het spiegel verhaaltje. Als je zegt; Alles, werkelijk alles is Bewustzijn inclusief "degene" die "Het" nog zoekt. Dan heb je een hoop gevonden....wat niets waard is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Jubilaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Net als bij Vagebond zeg ik ook tegen jou, als je enigzins een duiding wilt hebben omtrent wat ik met ''GEWAARZIJN'' bedoel, en je bent echt geinteresseert....dan moet je mijn quotes maar ff napluizen, hier en daar heb ik mijn best gedaan om tot voor mij acceptabele verwoordingen te komen omtrent dat ''GEWAARZIJN''. Woorden die ik aan ''GEWAARZIJN'' kan linken zijn oa, VAST, DICHTHEID, COMPACT, HELDERHEID, DIRECT, héél, INTENS, VITAAL, ONVERDEELD, STIL, STRALENDE DUISTERNIS, .......''LEVEN'' (Mind the Mindfuck.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Jubilaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Asprirant lid
|
![]()
Hoi Diana, ik ga er van uit dat het jouw ondervinding is dat het zoeken naar jezelf gewoon gestopt is, waaruit jij geconcludeerd hebt dat er nooit iets anders dan de spiegel geweest is, sterker nog dat het verschijnsel (jij) zelfs noodzakelijk is geweest om de spiegel überhaupt op te merken. Mag ik zo vrij zijn om te vragen op basis waarvan jij tot die conclusie(s) bent gekomen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Asprirant lid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Asprirant lid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Jubilaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Jubilaris
|
![]()
De (schijnbare) Waarnemer' droomt alles bij elkaar....wat helemaal niet bij elkaar gedroomt hoeft te worden.
De Droom' is onrust, stress en psychische..... onzekerheid. De mens lijkt meer begaan te zijn met ANGST dan met VRIJHEID....hoezeer deze dat dan ook zal ontkennen. |
![]() |
![]() |
![]() |
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|