|
Tony Parsons Met veel humor brengt Tony zijn relativerende, simpele en radicale boodschap. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
18 August 2010, 10:31 | #21 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Misschien zijn niet al je gedachten waar maar ze komen wel uit je eigen geest, je roept ze zelf op of trekt ze zelf aan. Je kunt gedachten met rust laten maar ze zonder meer niet geloven is volgens mij een spelletje spelen met jezelf. |
|
18 August 2010, 10:34 | #22 | |
Actuaris
|
Citaat:
Ik zal, net als ale andere babys vermoedelijk vredig aan de borst hebben gelegen en liggen schreeuwen als ik mijn luier had volgepoept. Althans, dat vermoed ik..... Ik kan dus ook niet zeggen of ik mij als baby vrij heb gevoeld. Het is speculeren, wishfull thinking van een volwassene dat nergens op gebaseerd is, anders dan op een huidig beeld van 'vrijheid'. |
|
18 August 2010, 10:37 | #23 |
Asprirant lid
|
Juist, het is geen contante.
En juist daarom BEN je je gedachten niet. Dat wat je werkelijk bent... onbeschrijflijk... tegelijkertijd onveranderlijk. Soms zo 'voelbaar' voor mij, soms ook niet. Het meest 'voelbaar' als ik niet denk. |
18 August 2010, 10:38 | #24 | |
Actuaris
|
Citaat:
Het is onmogelijk om iemand anders te sturen, geen enkele garantie op succes. En ondertussen beïnvloeden we elkaar voortdurend, bedoelt of onbedoeld. |
|
18 August 2010, 10:48 | #25 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
En kijk je nooit eens in de ogen van een baby? Kinderen zijn nog zo totaal in wat ze doen en laten. Hoe ouder een kind wordt, hoe berekenbaarder ie wordt, vanwege het zelfbeeld. |
|
18 August 2010, 10:52 | #26 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Hoge golven zijn zeg maar je emoties, in deze beeldspraak. Het is een paradox, je bent wel je gedachten en je bent niet je gedachten. Als je echt denkt niet je gedachten te zijn, dan is dat ook een product van jezelf, dus zijn dat bepaalde gedachtes, niet waar? |
|
18 August 2010, 10:56 | #27 | |
Actuaris
|
Citaat:
Kijken is gebaseerd op invulling, interpretatie. Je invulling van het beeld baby is die van een romanticus en die van het oudere kind die van een dramaticus (is dat nl?). Het zegt alles over jou, meer niet. Wat je kunt zien, is dat het allemaal invulling is en het daar bij laten. |
|
18 August 2010, 11:02 | #28 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Bij een oudere hond kun je al aardig zien in zijn of haar ogen wat ie bezielt, pijn, angst, begeerte, en dergelijke. Hoe jonger, hoe onschuldiger en puurder. Natuurlijk kunnen oudere honden ook nog die uitstraling hebben maar sommige honden hebben veel verloren van hun frisheid. Onbewust is er dat beeld gekomen van alles... Zelfs een hond kan helaas reageren volgens patronen, vooroordeel. Ook bij een baby groeit onbewust dat beeld over zichzelf en de wereld omzich heen, niet waar, Rob? |
|
18 August 2010, 11:41 | #29 |
Actuaris
|
Jij was vroeger vast een hele schattige, lieve, onschuldige baby, Nathan.
De vraag is, kun je je dat herinneren of hebben je ouders je dat verteld? |
18 August 2010, 12:29 | #30 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Mijn ouders hebben hun verhalen over mij en er zijn kinderfoto's waar je ook het een en ander aan af kunt lezen. In wezen zijn we tijdloos en dat vind je terug bij jonge kinderen, baby's. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Wel of geen vlees? | Nathan | Boeddhisme | 3 | 16 June 2011 18:50 |