|
Jan van Delden Jan van Delden (Den Haag, 1951) was de rechterhand van de Nederlandse leraar Wolter Keers. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
5 August 2010, 19:20 | #1 |
Asprirant lid
|
Douglas Harding *
Op de website van Jan van Delden, binnen de rubriek 'Advaita traditie', is er aandacht voor Douglas Harding.
Daar staat o.a.: Op zijn 31ste had Douglas Harding een plotseling helder inzicht dat hij geen gezicht had ? maar ruimte was! Een ruimte die zich ergens tussen en boven zijn schouders bevond. Hij keek naar de wereld vanuit niets! (Bron: http://www.ods.nl/la-rousselie/index_traditie.html) Dit doet mij denken aan de sahasrara ervaring binnen de yoga, ook het zevende chakra genoemd, net even boven de kruin. Het vierde chakra, bijvoorbeeld, is het hart chakra, daar waar de liefde zetelt en of ervaren wordt. Meer info over chakra's: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chakra |
5 August 2010, 21:15 | #2 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
het vierde chakra - daar zetelt bij mij het gewaarzijn. Ik zal nog eens goed kijken. |
|
5 August 2010, 21:50 | #3 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
In ons hoofd, vanuit ons buik, in ons hart, net boven het lichaam. Vandaar dat 'verlichting' wel eens omschreven wordt als het totaal doorlopen/openen van alle chakra's. Uiteindelijk gaat het dan nog enkel om 'gewaarzijn' zelf. |
|
5 August 2010, 22:23 | #4 |
Asprirant lid
|
Zit wat in. Gewaarzijn vanuit de verschillende chakra's afzonderlijk is gewaarzijn, maar toch voelt het anders aan gewaar te zijn boven het hoofd of vanuit de hartstreek.
|
6 August 2010, 09:18 | #5 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Maar kan ook ervaren worden in/als rode limonade met aardbeiensmaak en gele limonade met citroensmaak. Of als warm water en koud water... |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|