|
Beginnend zelfonderzoek Wil ik weten 'wat' ik ben, of verblijven in 'wie' ik ben. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
18 January 2021, 15:40 | #1 | |
Kasuaris
|
Grenzen aangeven *
Citaat:
Waarom daar geen gebruik van maken? Je kan net zo goed een grens aangeven ongeacht de staat waarin jij je in bevindt. Het ene kan los staan van het andere |
|
18 January 2021, 15:48 | #2 |
Kasuaris
|
Volgens mij is alles betrekkelijk.
Je kan een 'grens' aangeven, vanuit ruimte en openheid. Wat betreft 'geraaktheid en triggers' ben er niet vrij van. Ik maak wel een keuze om me daar niet meer op te richten, en bewust mijn focus niet meer op de persoon te richten, maar op de inhoud. Dat omdat ik nu daar klaar voor ben. Hoe is dat bij jou? |
18 January 2021, 21:07 | #3 |
Kasuaris
|
Zonder controle vervallen grenzen.
|
18 January 2021, 23:37 | #4 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Je belt de politie, en je laat de indringers simpelweg verwijderen.. 'Handelen' heeft niet altijd iets met 'controle' te maken. |
|
19 January 2021, 00:40 | #5 | |
Kasuaris
|
Citaat:
|
|
19 January 2021, 11:02 | #6 |
Actuaris
|
Is er iets mis met controle? Wat dan?
|
19 January 2021, 12:41 | #7 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Of als een brutale joch van 13, bewijzen van grap dat wil doen, verwacht ik dat jij aangeeft, hier ook licht geïrriteerd vermoed ik, dat jij dit niet op prijs stelt. En ga zo maar door met voorbeelden over controle versus je gezond verstand gebruiken en bewust handelen. Ik begrijp het verschil tussen controle vanuit 'kramp' of handelen vanuit een gezonde social-gericht bewustzijn. Die twee dingen, controle drang en gezond handelen, zullen door elkaar lopen, en men kan zich voorhouden dat er geen sprake is van controledrang, maar de 'fijne' onderscheiding tussen die twee is o.a wat zelfonderzoek/ zelfkennis inhoudt. Wat betreft mijn vraag om het stukje dat ik 'zooi' vond op het Ouspensky draadje, kan het zijn dat dat gedeeltelijk 'controledrang' was. Ik was zelf geamuseerd dat ik de kans kreeg om een statement te maken, want heel vaak worden de draadjes super snel een gelegenheid om te 'stoeien' ten kosten van het onderwerp, en de werkelijke inhoud raakt snel verloren. Als wij allemaal bewust erop letten ben ik benieuwd of het forum een ander vorm krijgt.. Ik kan zoiets niet met mijn 'wil' bereiken, dat zeker niet, maar als iedereen zich afvraagt wat zijn intentie is, dan verassen wij elkaar, of niet . |
|
19 January 2021, 13:31 | #8 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Maar het leven leeft grotendeels zichzelf zonder enige vorm van controle. Ik vraag wel eens aan het leven waarom dat zo is, het antwoord is stilte. |
|
19 January 2021, 13:57 | #9 | |
Kasuaris
|
Verrassen tot as
Citaat:
"verassen' in die context met dubbele letter 'r'. Zie > https://www.creatiefschrijven.net/laat-u-verassen/ citaat: Wat is dus goed: veras of verras? Verrassen is in de meeste situaties goed. Verassen is alleen juist in de context 'tot as doen verworden' of 'cremeren'. Verras iemand nooit met een verassing, want het zal zijn dood worden. groetjes" Antwoord: Dankje! Ik bedoelde verrassen. |
|
19 January 2021, 13:58 | #10 | |
Kasuaris
|
Citaat:
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|