|
Beginnend zelfonderzoek Wil ik weten 'wat' ik ben, of verblijven in 'wie' ik ben. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
20 January 2021, 00:11 | #11 | |
Actuaris
|
Citaat:
|
|
20 January 2021, 00:16 | #12 | |
Actuaris
|
Citaat:
Zonder dollen: prima om je grenzen aan te geven. In het kader van zelfonderzoek idd altijd goed om ego-behoefte aan controle te onderzoeken. De inhoud, kan los van personen die iets benoemen, ook inhoudelijk, al lijkt het off-topic toch iets toevoegen aan zelfonderzoek. En iets helder maken wat voortkomt uit de (interne) strijd van een ik-je. Geldt voor ons allen.... |
|
20 January 2021, 12:13 | #13 | |
Kasuaris
|
Citaat:
De instincte is iets natuurlijk. Controle vanuit angst/ spanning, een grens aangeven omdat er 'een beeld' bedreigd wordt, is geen natuurlijke instincte. |
|
20 January 2021, 15:48 | #14 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Ik zie nu wat hij bedoelt. Sam, Bassie en Renoir zijn innerlijke grenzen voor jou. Sam schijnt dezelfde te zijn als Renoir. Wat kan jou dat in hemelsnaam schelen? Wat ik steeds doe is vergelijken. Hier vergeleek ik mijn eigen onderzoek met dat van Frans Langenkamp welke namens Boeddha schreef. Ik zag de zwakke punten in zijn betoog omdat ik hem vergeleek met mijzelf. Verder interesseert Frans Langenkamp mij niet, het gaat om zijn presentatie van zelfonderzoek. Frans Langenkamp is geen grens voor mij. Ik bekijk louter zijn zelfonderzoek. Zoals ik die van jou ook bekijk (Inderdaad gepriegel in de marge) of zoals ik Kabu's onderzoek bekijk. (Psychedelica is niet de weg.) De user Mihaela is steeds maar bezig grenzen aan het opwerpen in zijn ik/jij denken. Mihaela vs Bassie, Mihaela vs Sam, Mihaela vs Renoir. Zolang jouw denken ik/jij bevat zijn er grenzen. |
|
21 January 2021, 09:49 | #15 | |
Actuaris
|
Citaat:
Het gaat er om welk doel er gediend wordt. Datzelfde geldt voor grenzen aangeven. |
|