|
Beginnend zelfonderzoek Wil ik weten 'wat' ik ben, of verblijven in 'wie' ik ben. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
16 May 2021, 11:07 | #21 | |
Kasuaris
|
Citaat:
En dat is wensen dat iets zich anders voordoet dan het bewustzijn het aantreft. Zie de corona. Mensen wensen de corona weg. Dat gaat natuurlijk niet werken, men dient gewoon de corona, lockdown en alles wat er nog meer aan vast zit te ondergaan in enkelvoudigheid. Zoals het zich in het moment voordoet. Het wensende 'zelf' echter schept zichzelf een toekomstbeeld welke corona-vrij is met vakanties en terrassen en weet ik veel wat nog meer. Zelven leven dan ook voortdurend in het verleden en de toekomst. Dat is hun kenmerkende eigenschap: ze reflecteren op verleden en toekomst. En zijn daarom niet in staat tot het directe zien.
16 May 2021, 12:00 | #22 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Voor mij vertegenwoordigen al de geschriften, satsangs, verklaringen, vertalingen etc etc.. een groot (?) vraagteken. Waarbij ik eerder constateer dat het niet pluis is dan dat het wel pluis is. |
|
16 May 2021, 14:01 | #23 | |
Geen lid
|
Citaat:
Ce n' est pas une pipe. Dan wel de vraag ' hoe herken je de aanwezigheid van een zwart gat' .Het is zeer wel mogelijk een zwart gat aan te tonen aan de hand van de bewegingen van omliggende hemellichamen. De omschrijving zal niet zo perfect zijn maar we zijn daadoor in staat kennis over te dragen. Omgekeerd (aan de duiding van aanwezigheid van een zwart gat) kan de duiding extern inwending resulteren in een interne voorstelling die de overdracht beter dan woorden daartoe in staat zijn weer te geven. Otewel puntje komt. na even buiten beeld te zijn geweest, weer bij paaltje. |
|
16 May 2021, 15:49 | #24 |
Kasuaris
|
De essentie in bewoordingen weergeven is prima te doen.
De grote makke is het 'verstaan'. De essentie in bewoordingen weergeven doe ik dan ook regelmatig. Al was het maar om te zien wie het 'verstaat'.
16 May 2021, 19:20 | #25 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
17 May 2021, 00:41 | #26 | |
Jubilaris
|
Citaat:
|
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
De 'als is' wereld en de 'alsof' wereld. | Aart | Overige religie | 0 | 5 December 2012 16:37 |