|
Overige religie Gnosis, geschriften |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
9 August 2021, 18:45 | #1 | ||||||
Kasuaris
|
De afrekening van alles wat stinkt naar
https://www.nieuwwij.nl/opinie/jan-b...en-en-religie/
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Terzijde: aan het einde van dit artikel vindt Taede Smedes het nodig om 'teleurgesteld' te zijn, maar dat zegt meer over Smedes dan over Jan Bor.
9 August 2021, 18:58 | #2 | |||||
Kasuaris
|
https://decorrespondent.nl/3510/de-l...45200-6bf26e9a
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
10 August 2021, 02:44 | #3 | |
Vicaris
|
Citaat:
Een woordloos denken, dat omschrijft wel goed wat Jan Bor in wezen lijkt na te streven. Juist woorden waar we de mond vol van hebben laten zich volgens hem maar moeilijk betekenis toekennen. 'Zo hebben boeddhisten het voortdurend over compassie. Prachtig woord, maar op het moment dat je het uitspreekt is het al bijna weer weg.' Ik ken Jan Bor niet. Als het zo is dat hij woordloos denken nastreeft dan heb ik nieuws voor hem. We denken allemaal woordloos na. We zien het alleen te laat.
10 August 2021, 13:18 | #4 | |
Kasuaris
|
Citaat:
10 August 2021, 13:24 | #5 |
Actuaris
|
Vervang nu nog het woordje zelf in heel je redenering door verstand en je redenering begint op iets te trekken...
|
10 August 2021, 17:08 | #6 | |
Vicaris
|
Citaat:
Je conclusie is zo gespeend van enige relatie tot wat zich werkelijk afspeelt in de subtiele lichamen dat ik er lacherig van word. Je hebt maar zelfs geen begin van een idee hoe energietransformaties tot stand komen, of met andere woorden hoe impulsen vanuit het causale lichaam worden omgezet in beelden, woorden, gedachten, ideeën. Wooooowwat een pretenties!
10 August 2021, 18:14 | #7 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Dat schreef je zelf ook al ergens: je hebt geen zelfonderzoek gedaan. Dan had je geweten wat zintuigelijk bewustzijn is en hoe het zintuigelijk bewustzijn een zelf creëert. Nu doe je idd lacherig en trollerig op dit forum en etaleer je je onwetendheid welke totaal niks met AV van doen heeft. Er valt niks met je aan te vangen. Jan Bor waarschuwt dan ook terecht tegen onZen.
10 August 2021, 20:30 | #8 | |
Vicaris
|
Citaat:
Waar haal je die onzin allemaal vandaan Bassie? De algemeenheden die je hier opschrijft zijn zo onverbiddelijk te herleiden tot het product van fantasie en het hanteren van een eigen 'in-crowd' taaltje. Dat gebruik van het woord 'zelf' zoals jij dat doet is bijv. al volkomen hilarisch. Kenmerkend voor een groepje zwevers dat hier af en toe opduikt en waar jij er onmiskenbaar een van bent. Grote gruwels! Ze verdwijnen ook weer na verloop van tijd, godzijdank. Als ik zo de reacties lees op hetgeen jij allemaal te berde brengt, dan zijn de meesten er hier ook niet zo van gediend. Men kijkt dwars door je heen Bassie, en men ziet de het infantiele geneuzel voor wat het is: lekker kleien in de peuterzaal. Te idioot voor woorden man.
10 August 2021, 20:39 | #9 |
Kasuaris
|
Ik heb een ander draadje geopend zodat we bij het begin kunnen beginnen, Hab.
Gewoon algemene kennis. Aan zaken als Brahman ben je bij lange na nog niet toe. Ik heb je veel te hoog ingeschat, waarvoor mijn excuses.