|
Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
30 November 2021, 12:20 | #91 |
Jubilaris
|
En jij bent nog ongeloofwaardiger dan de Vlaamse regering, beste vriend.
30 November 2021, 12:37 | #92 | |||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
30 November 2021, 12:44 | #93 |
Geen lid
|
|
30 November 2021, 12:56 | #94 | |||
Jubilaris
|
Citaat:
En ik weet wel, er is maar 1 waarheid en dat is in het Hindoeïsme Brahman, dat eeuwig is en onveranderlijk. Bij ons noemt men dit God. Maar welke Westerling wil er in deze seculiere tijden nou nog God vinden? Akkoord, deze wereld waarin wij "denken" te leven is eigenlijk een illusie die wij met onze ego hebben gecreëerd. Dit is wat Maya is: illusie. Als het eeuwige en onveranderlijke het enige is dat waar is, kan het andere niet bestaan, dus de illusie is niet de waarheid en is zoals het woord het zegt: een illusie en bestaat niet. Dus mijn bescheiden mening is dat jij te hoog van de toren blaast. Stel je niet zo aan met je 'ik heb gedegen zelfonderzoek afgerond'. Kom is naar beneden dus en hernoem je forum in wat anders. Citaat:
Laat me is raden wat dat zou kunnen zijn, 'Waarheid'? Citaat:
'Waarheid' heeft zich op een andere manier ontfermd over mij. Ik heb Waarheid ont'dekt,... beste vriend. Ik ervaar de éénheid met onze Goddelijke Zelf die eeuwig en onveranderlijk is. Als concreet zichtbaar resultaat ben ik op weg naar lichamelijke onsterfelijkheid wat aan mij te zien is. Ik wordt er maar jonger en jonger op.
30 November 2021, 12:59 | #95 |
Jubilaris
|
Geruisloos, plotseling, onzichtbaar, onaangekondigd, niet te herleiden tot 'iets, als een dief in de nacht.. Dus de lichtheid van een veertje is zo gek nog niet, en dan is het vallen van een kwartje een hoop herrie (Bombarie) op niks af.
|
30 November 2021, 13:01 | #96 | ||
Jubilaris
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb niks frustratie in mij. Alles gebeurt in mijn leven zoals het verondersteld wordt te gebeuren. Dat wilt Hij! Hij en ik zijn vier handen op één buik.
30 November 2021, 13:27 | #97 | |||||||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is zichtbaar bij je dat er niks kan toetreden. Het is gewoon te zien! Over Waarheid zullen we het nog maar niet eens hebben kom eerst maar eens los van je weigerachtige perceptie iets tot je te kunnen laten doordringen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
30 November 2021, 14:16 | #98 | |||||||
Jubilaris
|
Zet dat weten maar is op een schap
Citaat:
Er is geen 'ik' dat waarheid vind. Noem je forum gewoonweg 'Zelfkennis' forum en je gaat terug wat nieuwe zoekers aantrekken, want die wil je dan toch. Citaat:
Men doet het deksel eraf. Citaat:
Doe jij maar is DZO. Citaat:
Citaat:
Jouw god is ego. Daar ben je een instrument van. Citaat:
Citaat:
Zet dat weten maar is op een schap.
30 November 2021, 14:19 | #99 |
Jubilaris
|
Jij rust in je hoofd?
Goh, dat iemand met tinnitus zoals jij zichzelf dat kan wijsmaken is wel een groot staaltje van zelfbedrog. Maar ja, wie behept is door ego heeft dat geeneens door.
30 November 2021, 15:30 | #100 | ||||||
Geen lid
|
Citaat:
Het is zelfkennisforum genoemd omdat ook het zelf(je) een onderwerp van onderzoek was in 'wie ben ik' naast dat van 'wat ben ik'. Daar wilde ik vanaf. Ik zoek geen deelnemers die zich in hun ik beleving wentelen. Ik zoek eigenlijk niks, ik hoop gevonden te worden door waarlijke onderzoekers. Waarheid zoekers zogezegd. Citaat:
Citaat:
Bij figuren zoals jij 100 jaar. Maar goed dat je zo jong blijft. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||