14 September 2015, 18:20 | #101 |
Vicaris
|
|
14 September 2015, 18:28 | #102 |
Geen lid
|
|
14 September 2015, 20:21 | #103 | |
Voormalig lid
|
Had / heb te weinig interesse om nog vaker deel te nemen.
Wel, ik heb vandaag al goed gelachen na mijn post, maar 'k zie de interesse dus niet zodanig terug toenemen dat ik weer vaker kom. Af en toe las / lees ik zo nog is iets vanop de zijlijn staande. Citaat:
Ik weet nu wat ik ben. Een vlinder was ik al, maar nu ben ik een wijze vlinder. Rottend fruit kan mij niet meer lokken. Wist je dat er vlinders zijn die vocht opzuigen uit mest of dode dieren? koeienmest in een grote wei heeft mij in mijn vorige incarnatie als vlinder lang emotioneel gemaakt. Dat ligt er alleen tussen het gras, dat word door iedereen verstoten, en ik gaf er wat aandacht aan door er in te trappen. Dat stond mijn voetafdruk erin, dat vond ik wel tof. Met de jaren hing ik wel vol spatten. Mestputten vond ik ook interessant. Ik voelde mij geroepen om de ander te troosten en de beerputten te ledigen en van een beerput een soort loft te maken. Later heb ik beseft dat dat te maken had met mijn eigen emotionele eenzaamheid. En dan ben ik er 'uitgegooid' door bewustzijn. Ik ben nu een bewuste vlinder die neerstrijkt in het paradijs op de vinger van God.
14 September 2015, 20:26 | #104 |
Actuaris
|
|
14 September 2015, 20:27 | #105 | |
Actuaris
|
Citaat:
(dus niet in de gebruikelijke kreten die ik hier lees) |
|
14 September 2015, 20:44 | #106 |
Vicaris
|
|
14 September 2015, 20:56 | #107 | ||
Voormalig lid
|
Citaat:
Jij die schrijft: Citaat:
Zie mijn bericht #91 (nog) maar is. Meer heb ik er niet over te zeggen.
15 September 2015, 03:59 | #108 | |
Voormalig lid
|
@Theo: ?n, mijn bericht #91 nog is gelezen?
Ergens op dit forum schreef je: Citaat:
Jij die 'weet', hoef ik toch niks te vertellen. En als je over het traject voorafgaande aan 'mijn' waarheidvinding wil hebben, dan kan ik je alleen maar doorverwijzen naar mensen als Eckhart Tolle (heb een betalend abonnement genomen op Eckhart Tolle TV (< link) en lees alles en over Byron Katie met o.a. haar fameuze vraag: "Wie zouden we zijn zonder ons verhaal?" Met als antwoord: Wie ik ben zonder mijn verhaal, is iemand die niet Weet, die niet hoeft te Weten, die openstaat voor het leven van moment tot moment. The Work is een voortdurend zich verdiepend proces van bewustwording, niet een snelle oplossing. ?Het is meer dan een techniek,? zegt Byron Katie. ?Het brengt een aangeboren aspect van ons wezen tot leven dat diep binnen in ons sluimert.? Byron Katie noemt dat ook wel ?your true nature? of ?de liefde die je van nature bent?. (artikel) Dus daar steek ik mijn tijd onder ander in, en in youtube filmpjes kijken van Erik van Zuydam, á la Jij bent niet de denker van je gedachten (< link), niet meer, of maar zeer weinig, in het deelnemen op dit forum. Dat laat ik aan de... ja 'wie', over? Aan diegenen die zich geroepen voelen om deel te nemen. Het leven is simpel.
Words of Wizdumb Wijziging aangebracht door Puppetji op 15 September 2015 om 04:37. |
|
15 September 2015, 10:26 | #109 |
Geen lid
|
|
15 September 2015, 10:32 | #110 | |
Actuaris
|
@Puppetji
#91 maakte mij niet wijzer. Citaat:
Wat Tolle, Katie e.a. betreft. Waarheidsvinding gebeurd niet door naar een filmpje te kijken of een stukje tekst te lezen. Maar het kan wel helpend zijn. Verder ga ik jou niet ver of beoordelen hoor. Dan begeef ik me op hetzelfde niveau als Laurens en cs. Als je onzin praat dan hoor je het vanzelf van me |
|