11 January 2015, 12:40 | #111 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
11 January 2015, 12:42 | #112 |
Jubilaris
|
Graag gedaan. Over wat je nog schrijft dat moet ik even laten zakken maar ik doe alvast een poging. Misschien dat je je teveel laat afleiden door dat kleutergedoe en/of er teveel op ingaat. Vroeger was je veel straighter. Nu ben je wat milder geworden en daarin de balans vinden dat valt niet mee.
|
11 January 2015, 12:44 | #113 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Stel dat jij je bewust niet meer herhaalt dat je onderzoek afgerond is, en dat jij bewust geen moeite meer doet om mensen van je staat van zijn te overtuigen? Ik denk dat je bijdraag in dat wat jij voor ogen hebt DAN pas effectief zou zijn. De jaren die ik je gelezen heb, heb ik veel treffende en heldere stukken gezien in je teksten, maar ik vind dat ze steeds vertroebeld werden door de strijdlustigheid omheen. In de strijdlustigheid omheen was jij ook altijd volop aanwezig. Zonde van je waardevolle tijd en inzichten, en vooral zonde dat ze vervolgens niet meer gezien en gelezen worden wegens de ruis omheen. |
|
11 January 2015, 12:45 | #114 |
Geen lid
|
Voor mij lees je verkeerd en stel je de verkeerde vragen. Ik ga ze dan ook niet beantwoorden want je snapt er weer eens geen ene moer van. Maar wat erger is op de wijze zoals je dat nu doet bemoei je je overal mee en ontlokt bij anderen een bepaald soort zelfreflectie die er helemaal niet toe doet en het antwoord is vervolgens nog méér onzin.
|
11 January 2015, 12:55 | #115 | |
Geen lid
|
Citaat:
Ik ken de geschiedenis. Vroeger ging ik niet op het aspect van mijn persoonlijke voorkeur in omdat dat voor 'jouw onderzoek' helemaal niet van enige relevantie is. Ik heb me daartoe op enig moment toch laten verleiden omdat ego kennelijk niet zonder die kennis omtrent iemand kan en dat is zo onderhand helemaal uit de hand gelopen. Het gaat inmiddels om niks anders meer dan persoonlijke zaken en niet meer over dat zelfonderzoek. Misschien is het deze ontwikkeling die ook Maria niet bevalt. Anders dan helemaal opnieuw beginnen kom ik daar niet meer uit totdat ene Theo zich recentelijk aanmeldde en precies weet in te spelen op die impasse. Helaas las ik net dat het voor hem experimenteel is. |
|
11 January 2015, 13:11 | #116 | ||
Asprirant lid
|
Citaat:
Citaat:
Zonder commentaar geplaatst: "Bedenk wie jouw broeder is, eer je hem veroordeelt. En zeg God dank dat hij heilig is, en dat hem de gave van de heiligheid voor jou gegeven is. Verbind je blijmoedig met hem, en verwijder elk spoor van schuld uit zijn gestoorde en gekwelde denkgeest. Help hem de zware zondelast op te heffen waarmee jij hem beladen hebt en die hij als de zijne heeft aanvaard, en gooi die luchthartig en vrolijk lachend van hem weg. Druk die niet als doornen tegen zijn voorhoofd, en spijker hem er evenmin aan vast, zonder verlossing en zonder hoop. 17. Schenk je broeder geloof, want geloof, hoop en barmhartigheid staan jou ter beschikking om te geven. In de handen die geven wordt de gave gegeven. Kijk naar jouw broeder, en zie in hem de gave van God die jij ontvangen wilt". (eciw: H19 i) |
||
11 January 2015, 13:17 | #117 | |
Jubilaris
|
Citaat:
|
|
11 January 2015, 13:17 | #118 | |
Geen lid
|
Citaat:
Dat 'wat' ik ben heeft het niet nodig om 'mij' te bewijzen. Vervolgens was het zo dat men vond dat er ook ter dezer zijde gesleuteld moest worden wilde men bereid zijn hetzelfde te doen. Daar kan niet over gelogen worden ik kan niet doen alsof ik met zo'n onderzoek bezig ben terwijl dat niet het geval is, dus was er het antwoord dat ik dat niet doe omdat ik het afgerond heb. Dan zijn er altijd nog die zelfs daar geen genoegen mee nemen en blijven doorgaan, misschien herken je dat? Dat je strijdlust ziet dat is logisch, ik zie ook strijdlust als ik kijk zoals ik altijd gewend was dat te doen, maar inmiddels is er een andere manier van kijken. Strijdlust is van het ego en dat zie je maar er is ook een drijvende kracht die niet afkomstig is van het ego en die ze jij niet als je die drijvende kracht niet kent. Waardevolle tijd en inzichten zijn ook van die drijvende kracht en niet iets wat door mij in persoon opgeroepen wordt. Dus de drijvende kracht gaat net zo lang door totdat het dat niet meer doet, niet ik. Al moet ik in de egomodus om jou duidelijk te maken dat 'ik' daar geen zin meer in heb om je te stoppen eindeloos met je egostuff door te blijven gaan. |
|
11 January 2015, 13:22 | #119 | |
Jubilaris
|
Citaat:
|
|
11 January 2015, 13:30 | #120 | |
Geen lid
|
Citaat:
|