5 February 2012, 22:45 | #111 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Wat ik al zei, het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit wie wat aanstuurt. In de realiteit van het leven doe ik het nog steeds zelf. En alles is dezelfde energie. De druppel is de oceaan en de oceaan de druppel. Wij zijn deze energie ook, dus sturen we onszelf ook weer aan, we zijn idd geen marionetten die aan touwtjes bungelen. Bewustzijn en wij zijn allemaal hetzelfde. |
|
5 February 2012, 23:01 | #112 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Maar goed, als je idd gelooft dat wij totaal niets kunnen doen, heb je mij nog steeds niet de vraag beantwoord wat het dan voor jou in de praktijk betekent. Zou het volgens jou verschil maken als wij wel wat konden doen en wat? Ik krijg maar geen antwoord op mijn vraag. |
|
6 February 2012, 11:04 | #113 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Waar je niets meer doet,...daar doe je wat. Waar je vind dat je iets doet,....daar doe je geen moer. (Moeilijk he.) |
|
6 February 2012, 11:13 | #114 | ||||
Jubilaris
|
Citaat:
Wilskracht gebeurt. Hoe kan 't anders dat er zoveel verschillende hoeveelheden van wilskracht zijn? (geen tot veel) 'Maak' jij je wilskracht of is die er? Citaat:
Citaat:
En zie de mensenwereldkramp eens! Citaat:
Toch gekomen! |
||||
6 February 2012, 11:17 | #115 | |
Vicaris
|
Citaat:
|
|
6 February 2012, 11:20 | #116 |
Jubilaris
|
Nou....Om met de woorden van mijn guru te spreken...
Het begint erop te lijken dat ik 'n beetje tussen 'Miejing en Biejing' begin te biejinge. en om 't nog krasser uit te drukken: ALLES heeft daartoe geleid. Zelfs Anja! |
6 February 2012, 11:23 | #117 |
Vicaris
|
Spreek toch eens niet zo cryptisch, wat betekent het voor jou nu?
In hoeverre voel je je verlost? Zie je jezelf dan ook als (bijna) gerealiseerd? Waarin voel je je mogelijk nog niet verlost? Hoe krijgt dat dan vorm in je leven? |
6 February 2012, 11:32 | #118 |
Jubilaris
|
Het is mij glashelder, dat wat ik altijd beweer; dat er niemand iets doet.
Dat alles gebeurt door de totale gelijktijdige samenwerking van alle galaxies en alle verschijselen/vormen die er bestaan. IK ben een van die vormen die daardoor is ontstaan met al z'n eigenschappen en heel z'n funktioneren. Heel de kosmos funktioneert door mij heen en funktioneert datgene waar IK/MIJ tegen gezegd wordt door al die andere funktioneringen. Daarom ben ik zoals ik ben en doe ik wat ik doe. De last/druk en het lijden van wat ik had (anders) moeten doen, wat ik zal moeten doen valt van je af. Dat wil niet zeggen dat alles fijn en heerlijk is maar er is niets meer dat probeert iets tegen te houden (van mijzelf) of in 'n kramp schiet om het anders te maken dan het is. Er is alleen maar 'Leven.' (momenteel 'n beetje schommeling tussen 'leven' en 'IK leef mijn leven') |
6 February 2012, 12:15 | #119 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Blikje, ik begrijp je visie wel, hoe je dit bedoelt. Wat ik niet begrijp is, wat betekent dat niets meer van jou iets tegen probeert te houden, wat je niet fijn vind, zoals beschreven in een ander stukje van je. Bedoel je daarmee dat je niets doet als er iets gebeurt wat je niet fijn vind en het laat voor wat het is of is dat verhelpen van van een probleem ook iets wat er aan je gebeurt? De kramp loslaten snap ik wel. |
|
6 February 2012, 12:26 | #120 |
Jubilaris
|
Vriekou kan ook in de kop slaan,...dan word alles hard en onverzettelijk.
iedereen is huiverig om gewoon te smelten aan wat' is. |