14 July 2012, 11:21 | #131 |
Kasuaris
|
|
14 July 2012, 11:27 | #132 | |
Missionaris
|
Citaat:
Je kijkt tegen je eigen perceptie aan en ziet een dreinende kleuter en dat projecteer je naar buiten. Je wil bewustzijn met beide ogen ferm gesloten en accepteert geen zienswijzen van anderen. Dit laatste dertig keer per dag tot je laten doordringen is je medicijn. |
|
14 July 2012, 11:30 | #133 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Kom jij ook op het draadje bijles Nederlands? Het is: Je wilt .. met een t . |
|
14 July 2012, 11:37 | #134 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Ik vind je agressie in je woorden wat hebben, maar daar is mijn ego door gecharmeerd, vroeger viel ik op zulke typjes zoals jij, denk ik. Nu zie ik gewoon dat het pure agressie is in je letters, die nog niet tot verlichting is gekomen. Neem gerust ook wat in van de voorgeschreven medicijn. |
|
14 July 2012, 11:39 | #135 | |
Missionaris
|
Citaat:
Om kort te gaan ik kom niet op de bijles. |
|
14 July 2012, 11:41 | #136 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Ik zou het leuk vinden om correcter Nederlands te schrijven. |
|
14 July 2012, 11:41 | #137 | |
Missionaris
|
Citaat:
|
|
14 July 2012, 11:45 | #138 | |||
Actuaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder kan ik alleen aangeven dat ik iets anders zie dan jij. De bijdrages van b.v. Keen en Renoir vind ik (anders dan jij) hier het meest waardevol. En dat is op zich weer opmerkelijk omdat ze het samen ook geregeld met elkaar oneens zijn. |
|||
14 July 2012, 12:00 | #139 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Je bereidheid om jezelf aan te gaan, in het verleden heeft misschien daar bij gedragen, maar nu zie ik jou als iemand die zichzelf niet meer aangaat. Is wat ik meen te zien. Volgens mij is het bij jou een punt bereikt, en je zit daar muurvast in je overtuiging dat het geweld buiten jouzelf is, en je ziet jouw eigen geweld niet meer. Je zegt dat ik alleen in termen van geweld en zulke dingen denk en beleef. Ja, dat klopt, ik star me een beetje op, op het geweld in mezelf, maar het neemt niet af dat jij vervolgens dat bij jouzelf een beetje weg wuift. Ik heb je bijna nooit iets zien toegeven, als iets bij jou heel duidelijk speelt. Dat jij weloverwogen bent is geweldig voor jouzelf, daar hoef jij niet veel meer aan te sleutelen. Het ontbreekt overigens je de bereidheid om alsnog je eigen geraaktheid vanuit een ander oog hoek te benaderen. Daarin vind ik jou blind. En je moet er niet voor kiezen voor mensen die je interessant vindt, maar juist voor iemand als Vagebond, of Anja, of zelfs ik.. die juist roekeloos of uit furie handelen. Wees roekeloos in je gevoel, voel wat vast en onbuigzaam is geworden achter je weloverwogen zijn. zeg ook niet direct: oh, dit heb ik al lang gedaan hoor.. want ik meen op te merken dat dat nog steeds bij jou speelt. |
|
14 July 2012, 12:22 | #140 | |
Vicaris
|
Citaat:
Ik wil je even laten weten dat ik dit bericht gelezen heb. Ik zie ook dat je hierover in gesprek ben met verschillende mensen en dit wil ik ook nog rustig doorlezen. Alleen deze kort reactie heb ik nu... Voor mij is/voelt het ook geweld(dadig) maar ik vind dat ik geen recht van spreken heb naar anderen aangezien ik zelf in geval van uiterste noodzaak ook laatst iemand (Keen) hier op het forum de deur een poosje uit heb gestuurd door gebruik te maken van de negeeroptie. Uiteindelijk heb ik alleen mezelf hiermee...eerst voelt het als een soort opluchting, maar vervolgens loop ik erin vast en loopt alles vast. Dit is alles wat ik er op dit moment over wil vertellen. xxx |
|