|
We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
12 April 2013, 00:35 | #131 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Ik ben zelden eigenaar van onprettige gevoelens. Is dat wel aan de orde, dan laat ik de gevoelens binnen en geef ze een kop koffie en verwen ze wat. Ondertussen onderzoek ik ze en tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben zijn ze al weer vertrokken zonder gedag te zeggen. Maar van JOUW onprettige gevoelens kan IK nooit last hebben. Want JIJ bent de eigenaar. Dus geef die gevoelens maar eens gauw een biertje:) |
|
12 April 2013, 01:12 | #132 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Heeft Glans geen recht om te weten hoe je echt denkt over haar zgn onprettige gevoelens, namelijk dat je er schijt aan hebt hoe zij zich voelt ergens over en dat het alleen over Niets met een onprettig gevoel in persona ging en gaat!? Met andere woorden je gebruikt iemand anders om je eigen onprettige gevoel achter te verstoppen? |
|
12 April 2013, 09:04 | #133 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Jij gaat allerlei aannames doen en vervolgens mij veroordelen op grond van je eigen aannames? Ik ken je niet Vagebond, maar misschien nog wat zelfkennis op doen? Succes! |
|
12 April 2013, 10:49 | #134 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
12 April 2013, 11:08 | #135 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
12 April 2013, 14:08 | #136 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Maw er ligt dan toch een onprettig gevoel ergens op de loer dat Niets, slimmerik als hij is, in de gaten heeft en dus gaat Niets, slimmerik als hij is, ineens zeggen dat hij de onprettige gevoelens van Glans niet wil triggeren. Vervolgens zegt Niets dan tegen zichzelf dat hij dat doet vanuit compassie met Glans bladiebla ect, terwijl het eigenlijk over Niets zelf gaat die op die manier zijn eigen onprettige gevoel ontloopt/niet wil triggeren..... Denk dat het zo wel een beetje in elkaar zit, en dat bedoel ik wanneer ik zegt dat je de onprettige gevoelens van Glans misbruikt om je eigen onprettige gevoel achter te verstoppen. Zo kan ik ook zeggen dat er bij mij geen onprettig gevoel is bladiebla ect. Waar haal het overigens vandaan dat ik je zou veroordelen Niets? Denk eerder dat jij jezelf veroordeeld om de een of andere reden en dat nu vervolgens op mijn persoon projecteert om je eigen verantwoording hierin te ontlopen vermoedelijk.WiNk |
|
12 April 2013, 14:32 | #137 |
Kasuaris
|
|
12 April 2013, 15:43 | #138 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Dat is in de kern van nondualiteit. Emoties zoals woede, jaloezie, haat en noem ze maar op, dat ben ik niet! Ik accepteer ze zoals ze zich aandienen en geef ze een warm welkom. Want ze willen mij wat vertellen. Als je al die overtollige ballast wat je toch niet bent heb verwerkt/afgewerkt blijft er een verlicht en bevrijdt mens over. Maar je moet het wel willen natuurlijk. Ik ben niet verantwoordelijk voor de bevrijding van een van jullie, dat kan je alleen zelf doen. En anders beukt het leven wel verder hoor. Gisteren was ik het die bij Glans beukte, morgen een ander. Maar opzettelijk ga ik dat niet doen. |
|