Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 July 2012, 12:37   #141
Rob
Actuaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het ontbreekt overigens je de bereidheid om alsnog je eigen geraaktheid vanuit een ander oog hoek te benaderen. Daarin vind ik jou blind.
En je moet er niet voor kiezen voor mensen die je interessant vindt, maar juist voor iemand als Vagebond, of Anja, of zelfs ik.. die juist roekeloos of uit furie handelen.
Het gaat er ook niet om of het interessant is. Ik gebruikte de term waardevol en mijn insteek is, zoals Renoir gisteren in een ander draadje verwoorde, kijken of er waarheid voor je in zit.

Ik heb je net proberen uit te leggen dat ik mijn geraaktheid wel degelijk meeneem, onder ogen zie. Maar ik vind niet dat je je geraaktheid mee moet nemen naar je reacties op het forum. Een reactie vanuit geraaktheid is zelden van betekenis of waardevol. Het kan voor jezelf wel lekker opluchten als je roekeloos of furieus reageert, maar het is niet anders dan gemakkelijke self-exposure en daarmee ook weer een afweermechanisme (kom mij niet te na, anders vreet ik je op ... of zoiets;). Het is zelfverdediging of in het beste geval zelfbevrediging.

Hoe zit dat eigenlijk voor jou met dat uit furie reageren? Furie is de overtreffende trap van geweld. Het lijkt er op of je dat van sommige schrijvers prachtig vindt, terwijl je anderen er in het kader van bewustwording attent op wil maken.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 12:53   #142
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik heb geen imago (om aan vast te houden) en geen status (die verdedigd zou moeten worden). Ik ben hier een deelnemer, net als jij.

Is dat echt zo Rob? Ik ervaar het eigenlijk niet zo.
Want stel dat jij of Renoir in een fijn gesprek was met Jadi, zoals ik dat had, een gesprek dat tot bewustwording kon leiden, en verheldering van troebele punten zou kunnen veroorzaken. Hoe dan ook, een fijn vredig gesprek met wederzijdse belangstelling ervoer ik.
Stel dat jij dan in gesprek was met Jadi, en de rest van de box aan het gissen was of ze Anja is of niet. Zou dan de Organisatie eerst gewacht hebben tot dat het fijne gesprek afgerond was, en dan pas haar een ban gegeven hebben? Ik denk namelijk van wel.
Ik heb me daar tekort in gedaan gevoeld. Alsof ik geen deel maak uit dit groep.
Nu moet ik een forum opzoeken, die ik niet eens weet hoe het heet, waarin ik niet eens zin in heb, want ik ben niet op zoek naar een ander forum op dit moment.
Ik wilde hier, op mijn forum gerust het gesprek kunnen voeren.
Geen hond die er naar keek. De meerderheid wilde dat ze verdween, omdat?? waarom??? Omdat ze in het verleden, onder een ander nick iemand van aanzien hier geweld aan zou gedaan hebben??
Nee, ik ervaar niet dat wij dezelfde inbreng en invloed hier op het forum hebben, en hetzelfde behandeling krijgen.
De Organisatie beschermd jou gelijk als jij over je grens voelt benadeeld, en ik krijg te horen dat het OK is, als ik benadeeld wordt en zonder respect en met geweld benaderd wordt in een zeer gevoelige/ingrijpende fase in mijn leven. Er wordt dan beledigend gedaan met het woord kanker, wetende dat mijn broertje aan kanker aan het sterven was. Men zei: Het dient een doel van bewustwoording, dus is OK!
Dat wat met jou gebeurd is, dient ook een bewustwording, jouw bewustwording Rob.
Het was gewelddadig wat jou aangedaan werd, en het was gewelddadig wat mij aangedaan werd. Allen reageerde de Organisatie bij ons verschillend in. Nee Rob, wij zijn dus geen gelijken lieden hier. Wij zijn gelijken, maar wij worden niet als gelijken behandeld.
Open je ogen.

Als men goed zou willen doen, zouden wij Jadi uitnodigen voor een tweegesprek hier op dit forum, als ik waardige lied van dit forum ben.
Ik vind dat ik het recht heb om het gesprek af te kunnen ronden, hier op het forum waar ik deel van maak.
Hoef ik niet iets te doen wat ik niet wil, een forum zoeken van iemand die ik niet ken, alleen omdat ze een ban kreeg hier.
Ik heb geen behoefte om lid te worden van een ander forum, ik heb een forum waar ik lid van ben, en waar ik me thuis voel, ook al schop ik ertegen. Dat is namelijk thuis, je je op je gemak voelen en alles doen waar jij zin in hebt. Als ik te hard schop, dan hoor ik van de medeforum leden, en kijk ik ernaar.
Zoals ieder ander dat ook doet, en te voelen krijgt als hij of zij te ver gaat.

Wat vind jij hiervan Rob?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 13:15   #143
Rob
Actuaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb bij jou heel sterk de indruk dat jij net niet naar jouw geraaktheid kijkt. Jouw reacties zijn weloverwogen, en dat is zeker goed, ik weet het niet of jij altijd zo bent geweest, of als dat een resultaat van je inspanning is.
Ik heb het al vaker vertelt, maar ik wil het nog wel een keer kort samenvatten. Wat voor mij van belang is geweest is mijn scheiding, nu ruim 10 jaar geleden. Het was, op dat moment, een bevrijdende stap die ik zag als het me bevrijden van iemand anders. Dat was natuurlijk niet zo, het ging om mij en niet om die ander. Op dat moment was ik erg geremd, had ik veel last van verdrongen agressie, ik was onecht geworden.

En ik ben daarna behoorlijk uit de band gesprongen, heb me in meerdere opzichten als een klootzak gedragen; ik was gewoon bezig om mij vrij te vechten en heb daar anderen voor misbruikt. Niet iets om erg trots op te zijn, maar het is niet mooier. In die zelfde tijd ben ik in therapie gegaan, drie jaar lang, elke maand een lang weekend (weliswaar een opleiding, maar eentje waarin je eerst zelf uitgebreid aan de beurt komt). Ook heb ik workshop bij de (Osho) Humaniversity gevolgd. Niet bepaald plekken waar je met handschoentjes wordt aangepakt, maar eerder door mensen die deskundig zijn met een fileermes aan stukjes wordt gesneden. Het is ontzettend pijnlijk geweest, maar ook nuttig en bevrijdend. Ik kan het iedereen aanraden, maar als ik het doe dan duid men dat vaak als psychologie (van de koude grond ...). Ik blijf er bij dat het voor menigeen nuttig is om eerst zoiets te gaan doen, voordat men zich met non dualiteit oid bezig gaat houden. Ik zeg daarmee niet dat ik van geraaktheid ben verlost. Maar wel dat ik het van mijlen ver aan zie komen, en vaak door een subtiele manier van waarnemen in mijn lichaam al weet hoe laat het is. Het is een vorm van scherpen van je gewaarzijn, oefenen in opmerkzaamheid. En dat begint met zien, zoals hier zo vaak wordt benoemd, maar ik durf te beweren dat dat zien hier vaak niet verder gaat dan oppervlakkig kijken en dan gauw de andere kant op kijken. Werkelijk zien heeft een oplossend vermogen, waarbij als vanzelf verantwoording genomen wordt die zich omzet in actie.
Oud 14 July 2012, 13:18   #144
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles wat jij genoemd hebt is voor mij een en dezelfde. Een ban geven, negeren, doodzwijgen, zijn volgens mij puur geweld.
Ik vergelijk een ban met je hart voor een ander persoon sluiten, en een verbinding verbreken. Dat is in mijn beleving puur geweld.
Naar een ander persoon niet willen(kunnen) luisteren, of iemand niet meer in je leven(hart) willen hebben, terecht of onterecht, is voor mij ook een vorm van een ban geven.
Ongeacht hoe goed gerechtvaardigd iemand in is, is voor mij een ban een vorm van geweld.
Is dat mogelijk de reden waarom je zo graag met Anja in gesprek wilt/wilde? Omdat Anja wat betreft mensen in de ban doen, de kroon spant?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 13:23   #145
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Is dat mogelijk de reden waarom je zo graag met Anja in gesprek wilt/wilde? Omdat Anja wat betreft mensen in de ban doen, de kroon spant?
Het gesprek onstond Nadje, en ik ging me er voor openen. Het werd abrupt beëindigd.
Mijn ouders zijn ook abrupt gestorven. Ik heb iets met abruptheid, maar nu leg ik me niet meer verlamd bij neer, maar laat ik mijn geraaktheid zien.
Dat is alles wat voor mij te betekenen heeft, hoe het verder verloopt, is afhankelijk ook van de reacties van de medeleden van dit forum.
Zoals het leven ook is Nadje.
Wat je nu aanhaalt, haalt de aandacht weg van dat wat toe doet volgens mij, maar daar ben jij heel goed in is me opgevallen. Zo goed mogelijk de aandacht weg nemen van dat wat toe doet, en alles weer in vrede laten verlopen, maar jouw weg volgend uiteraard. De weg van de minste weerstand?
Leer ook rekening met de ander te houden Nadje!
Oud 14 July 2012, 13:28   #146
Ogenblik-sem
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Het gesprek onstond Nadje, en ik ging me er voor openen. Het werd abrupt beëindigd.
Ik krijg het dan maar niet onder mijn pet waarom je dan niet bij Mevr. A. op visite gaat?
Je bent toch van harte uitgenodigd?
Dit is haar adres:

XXX

Je bent helemaal vrij je daar NU onmiddellijk te gaan melden.

Bericht aangepast omdat Jadi heeft aangegeven dat ze niet met haar volledige voor en achternaam op dit forum vermeld wenst te worden.

Hier graag rekening mee houden. Dank u.

Uw Bromsnor.

Wijziging aangebracht door Bromsnor op 14 July 2012 om 14:05.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 13:30   #147
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Het is voor mij juist de reden om haar forum niet op te zoeken. Ik merk dat ik bang ben dat ik een ban zou kunnen krijgen mezelf Keennende.
Daarom dat ik het gesprek hier veilig thuis wil houden. Een thuis wedstrijd is altijd veiliger lijk me...
Oud 14 July 2012, 13:33   #148
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Ik krijg het dan maar niet onder mijn pet waarom je dan niet bij Mevr. A. op visite gaat?
Je bent toch van harte uitgenodigd?
Dit is haar adres:

Je bent helemaal vrij je daar NU onmiddellijk te gaan melden.
Ik heb het genoteerd Sem. het kan wat mij betreft verwijderd worden als je wilt. Ze wilt niet graag haar gegevens op het net begreep ik.
Oud 14 July 2012, 13:35   #149
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gesprek onstond Nadje, en ik ging me er voor openen. Het werd abrupt be?indigd.
Mijn ouders zijn ook abrupt gestorven. Ik heb iets met abruptheid, maar nu leg ik me niet meer verlamd bij neer, maar laat ik mijn geraaktheid zien.
Dat is alles wat voor mij te betekenen heeft, hoe het verder verloopt, is afhankelijk ook van de reacties van de medeleden van dit forum.
Zoals het leven ook is Nadje.
Wat je nu aanhaalt, haalt de aandacht weg van dat wat toe doet volgens mij, maar daar ben jij heel goed in is me opgevallen. Zo goed mogelijk de aandacht weg nemen van dat wat toe doet, en alles weer in vrede laten verlopen, maar jouw weg volgend uiteraard. De weg van de minste weerstand?
Leer ook rekening met de ander te houden Nadje!
Ik snap je gevoeligheid mbt het abrupt afbreken van contact. Maar het contact is in feite helemaal niet afgebroken. Je kunt met Anja verder kletsen op haar forum of anders met haar mailen. Dat heeft ze je al aangeboden. Maar nee, blijkbaar moet het gesprek persé hier plaats vinden. En ga je lopen mekkeren over hoe gewelddadig het is om iemand in de ban te doen om redenen dat jij zo graag in gesprek wilt kunnen gaan met iemand die anderen in de ban doen, bijna als cult heeft verheven. Dat wekt op zijn minst mijn verbazing en daarmee ben ik volgens mij alleszins on topic.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 13:35   #150
Rob
Actuaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vind jij hiervan Rob?
Ik kan me je teleurstelling levendig voorstellen. En tegelijkertijd ben ik het met je oneens. Je vergelijkt situaties die niet met elkaar te vergelijken zijn. En daarbij ben ik ooit een tijdje moderator geweest, op het forum van Remon. Voor 99% van de tijd stelt dat niks voor en als het uit de klauwen loopt is het ineens de bedoeling dat je optreed en wijze beslissingen neemt. Het is een beetje zoals de ondankbare taak van een scheidsrechter. Bij een mooie wedstrijd val je niet op en als het uit de klauwen loopt dan moet je ineens optreden en ben je de gebeten hond. Simpelweg omdat je het nu eenmaal niet iedereen naar de zin kunt maken. In dit geval heb je niet je zin gekregen en is er iemand met wie je graag samen zou spelen uit het veld gestuurd. Jammer. Take it like a grown-up girl. En zit niet te mekkeren over partijdigheid en onbewustheid.
Reageren

Colofon