|
Boeddhisme Het boeddhisme is een dharmistische non-theïstische wereldreligie. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
17 April 2013, 00:27 | #141 | |
Vicaris
|
Citaat:
|
|
17 April 2013, 00:45 | #142 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Het "fysiek maken" helpt mij met het inzichtelijk maken. Alleen vanuit mijn mens-zijn kan ik Non-dualiteit begrijpen. (als dat überhaupt al mogelijk is) Het is de mens die onderzoekt, Non-dualiteit houdt zich er niet mee bezig. Vanuit mijn mens-zijn wil ik alles weten en onderzoeken. Ik ben hier pas een paar weken en ik wordt nu al een "controlefreak" genoemd. |
|
17 April 2013, 00:59 | #143 | |
Vicaris
|
Citaat:
Heb je dat inzichtelijk maken nodig omdat de kennismaking met nondualiteit zo verwarrend was? Dat je beetje bij beetje wat piketpaaltjes wilt slaan? Nog een soort van houvast misschien? (op het gevaar af voor je in te vullen). Of is het iets anders? Dat alles willen weten en onderzoeken vind ik mooi. Doe ik ook graag. |
|
17 April 2013, 01:15 | #144 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Mijn hersens werken dusdanig dat ook als ik iets voor "waar" aan neem, dit nog niet direct geintegreerd wordt in mijn systeem. Het moet zich "zetten" voordat het dieper kan worden vastgelegd. Als ik mn hele leven heb gedacht dat het A is en het blijkt opeens B te zijn, dan wordt dat niet direct op onbewust niveau geaccepteerd. Er blijft een herinnering hangen aan de "oude waarheid". En dat ondanks dat ik getraind ben om in te zien dat "waarheid" relatief is. (Behalve de Waarheid natuurlijk) Dat heeft ook te maken met die cursus "denken" die ik ooit gehad heb. Je leert dan dat je hersens een soort automatische piloot is, welke de ooit voor waar aangenomen "waarheden" direct als "waar" herkent. Dit is erg handig als je als oermens door een bos struint en direct ziet dat een beer een beer is. Maar als modern mens is dat niet handig. Nah ja?ik kan er nog wel een dag over vertellen, maar ik ga nu eerst naar bed. Truste Maria! |
|
17 April 2013, 01:32 | #145 |
Vicaris
|
Take your time
(bij nader inzien, dat doen je hersens wel voor je, dus je hoeft niks meer te doen) Welterusten Niets. |
17 April 2013, 01:48 | #146 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
En je verleden als onwezenlijk ervaren lijkt me ook niet bevordelijk voor het doorzien van egowrijvingen. Het lijken mij meer "fysieke" truuks om aan dingen te ontsnappen, eigenlijk iets in de trend waar jij Aart wel van beticht. Maar ja, ik heb een aantal jaren in de wicca gezeten,...dus wie ben ik om het over "ontsnappen" te hebben? Ik vond het toen heerlijk! |
|
17 April 2013, 17:22 | #147 |
Asprirant lid
|
|
17 April 2013, 20:23 | #148 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Dat had jij ook gekund, Memfix had het je in een uur of zo kunnen leren. Ik had enorm nieuwsgierig geweest naar de uitkomst van zo' n experiment trouwens.. |
|
24 May 2013, 10:23 | #149 |
Asprirant lid
|
Wanneer alles energie is en energie stroomt, kan "hechten" dan betrekking hebben op de neiging van het ego om die energie vast te houden, te willen bezitten?
|
24 May 2013, 16:53 | #150 |
Asprirant lid
|
|