11 January 2015, 19:22 | #151 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
12 January 2015, 13:46 | #152 | |||||||||
Actuaris
|
Citaat:
Citaat:
Ze hebben zich er wel degelijk over uitgesproken (Maria) en Rob sloot zich er bij aan Citaat:
Citaat:
Citaat:
Resumerend zeggen Maria en Rob (in de bevestigende rol) dat Theo geen Waarheid is en dat ze jou in staat achten Waarheid te herkennen. Waarheid herkent idd zichzelf. Dus er klopt iets niet in dit hele plaatje. Jij hebt mij de afgelopen weken voortdurend bevestigd als Waarheid zijnde. Tot mijn stomme verbazing ging jij gisteren gelijk een andere houding aannemen. Citaat:
Citaat:
Opeens zie ik na de opmerkingen van Maria een andere Renoir/Laurens. Jouw mening omtrent mij hangt dus af van Maria en Rob. Verleden week was ik nog duidelijk herkenbaar als Waarheid. Deze week is mij duidelijk het vuur nog niet aan nader aan de schenen gelegd. Wat dit betekend is je wsl wel duidelijk. Ik heb het wel eens over een proeve van eerlijkheid gehad. Maar die heeft natuurlijk betrekking op je zelf. Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
12 January 2015, 14:46 | #153 | ||
Voormalig lid
|
Citaat:
Citaat:
Wie is er wel gearriveerd? Jezus, Boeddha, De profeet Mohammed? Oh, wacht, jij bent natuurlijk gearriveerd... In de geziene wereld herkennen we allen meteen de waarheid in jouw geschrift, zeer zeker. Mensenlief toch... |
||
12 January 2015, 15:52 | #154 |
Actuaris
|
Dit gaat tussen Laurens en mij Puppetji. Er ligt een los eindje.
Laat Laurens maar antwoorden. Hij heeft mij als Waarheid herkent zoals je zelf ook hebt kunnen vast stellen. Maar ik neem sinds het optreden van Maria een veranderde houding waar. Waarheid, daar zit geen milimeter tussen. Een beetje Waarheid bestaat netzomin als een beetje zwanger zijn. Je bent Waarheid of je bent het helemaal niet. Tussenmogelijkheden zijn er niet. Niet dat ik zit te wachten op erkenning van Laurens of wie dan ook. Maar Laurens verschilde duidelijk van Maria/Rob. En zij erkennen elkaar als Waarheid. Dus ergens klopt er iets niet. |
12 January 2015, 16:04 | #155 | ||
Voormalig lid
|
Citaat:
Citaat:
De bron maakt zich niet druk om de waarheid, want de bron ?s de waarheid. Heel dat 'jij waarheid niet zijn, ik waarheid wel', 'ik waarheid herkennen in jou en niet in die ander' gedoe is exact hetzelfde als het 'jij nog ego - ik geen ego, jij nog niet begonnen aan gedegen zelfonderzoek, ik gedegen onderzoek al afgerond'. Mensenlief toch. De analogie met ik 'al groot - jij nog klein' is toch wel heel treffend hoor. |
||
12 January 2015, 16:56 | #156 | |
In memoriam
|
Citaat:
Dus het is niet zo dat Theo altijd de Waarheid vertegenwoordigt. De Waarheid is er als Theo naar huis is. |
|
12 January 2015, 16:57 | #157 |
In memoriam
|
|
12 January 2015, 17:05 | #158 | ||||
In memoriam
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
12 January 2015, 17:20 | #159 | |
Actuaris
|
Citaat:
Ik heb nooit om de bevestiging van Renoir gevraagd, die gaf hij uit eigener beweging. En wellicht heeft Renoir oogkleppen opgehad. En ben ik maar een lullemeijer Maar dat zou ook betekenen dat Renoir geen Waarheid (in anderen) kan herkennen. Dat is de discrepantie. Mij maakt het verder niet uit, ik wil best weer een lullemeijer zijn. Ik ben alleen benieuwd hoe Renoir zich hier uit gaat redden. Want hij is intelligent genoeg. Met bestempelen tot ego-gedoe komt hij natuurlijk niet weg. Hij begrijpt het pijnpunt. In tegenstelling tot jou. Maar over jou zijn Renoir en ik het wel eens. |
|
12 January 2015, 17:31 | #160 | |
Actuaris
|
Citaat:
Met het bestempelen tot ego-gedoe komt hij nu natuurlijk niet MEER weg. Daarvoor heeft hij, de laatste tijd, te dikwijls het deksel op de neus gekregen door tegenspraken in zijn Eigen betoog. Ik hoop inderdaad dat hij de pijnpunten beseft En met 'in tegenstelling met jou. Maar over jou zijn Renoir en ik het wel eens' laat je alleen maar zien dat je buiten lullen hier niet veel te vertallen hebt. |
|