![]() |
|
Advaita Advaita is niet voor doetjes |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#151 |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 15 April 2016
|
![]()
Ok, dan besluiten we het hier op: Jan Kerschot is geen goede referentie. Heult mee met de schurken die ego's met Advaita taal hun ego-gebotvier ondersteunen. En dan zijn we terug bij af: je hebt geen forum, noch een Jan Kerschot nodig om dit gebotvier bij jezelf niet te blijven vergoelijken.
![]() |
#152 | |||
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 28 February 2021
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Wie is het die zichzelf vergoelijkt? Jij dus, maar jij bent er ook niet. ... er is geen jij, er is geen mij... er is alleen zijn.... ![]()
Crazy Wisdom. Wijziging aangebracht door Darsho op 9 May 2021 om 13:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Als dat zo is (als dat artikel dat je daar citeert werkelijk meer is dan het ventileren van een iemand zijn mening), dan zetten we Adyashanti gewoon toch bij in het lijstje van geen referentie voor dit forum. Wat maakt het uit? Ik heb respect voor Adyashanti omdat hij nu toevallig zo'n bommetje heeft doen inslaan bij mij, maar als dat ventje opeens ego-gedrag gaat vertonen door een situatie zo te manoevreren dat hij aan de borsten van een vrouw gaat zitten prutsen die hier niet werkelijk helemaal vrij voor gekozen heeft, en dit gaat vegoelijken met Advaita-praat, dan is daar wel de grens van mijn respect. Of als hij types als jou gaat bevestigen in hun ego-gebotvier, dan mag hij gewoon aanschuiven in het rijtje van neo-advaita leraren. Ik hoef daarvoor niet te verwerpen wat hij voor mij betekend heeft. Waar ik geen respect voor heb, is voor het uitleven van ego-gedrag onder het mom van Advaita, verlichting, het licht gezien hebben, "er niet te zijn", en dergelijke. Dat er alleen maar zijn is, is de realisatie die overblijft als ego gedrag niet meer gevoed wordt. Zolang dat ego-gedrag zich blijft botvieren en dit gaat vergoelijken met iets dat van Advaita geleend is, nl. "dat er niets is, alleen maar zijn", blijft deze illusie zichzelf in stand houden. En dat is wat neo-advaita is.
![]() |
![]() |
#154 | |
Vicaris
![]() Geregistreerd: 2 January 2021
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#155 |
Jubilaris
|
![]()
Hoeft niet. Je kan weten wat je bent en toch nog ego-gedrag vertonen. Het is dan gewoon een kwestie van niet onnozel te gaan doen en niet naar de andere kant te gaan kijken, want dan... dan is dat gewoon neo-advaita. Advaita gebruiken om ego-gedrag te vergoelijken.
![]() |
#156 | |
Actuaris
![]() Geregistreerd: 27 April 2010
|
![]() Citaat:
Precies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |||
Vicaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#158 | |
Vicaris
|
![]() Citaat:
Dat kan een autist helemaal niet.
![]() |
![]() |
#159 | |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 28 February 2021
|
![]() Citaat:
zolang, zolang... als er een forum is, is er typen maar geen ik die toetsen op een toetsenbord indrukt. ![]()
![]() |
![]() |
#160 |
Jubilaris
|
![]()
Hoe bedoel je?
Hoe bedoel je?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Als je wilt lachen, lach dan mee.....!! | habbuthabnot | Osho | 11 | 5 October 2013 19:00 |