9 June 2013, 16:28 | #171 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Jij noemt de ego duivel, ik zie gewoon dat jij daar niet vrij van bent, van je ego, ik zie daar niets duivels in. Het lijkt op een eend, het kwekt als een eend... maar goed, het zou ook een paard kunnen zijn volgens jou? Kijk gerust tegenaan, je zou ook mij aan kunnen kijken (symbolisch dan), en waarnemen .. en dus je blik verruimen.. |
|
9 June 2013, 16:31 | #172 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Nou jaaaa,.....laat je nu de interpretatie van de ander bij de ander? Foei hoor. Wijziging aangebracht door Hans op 10 June 2013 om 00:40. |
|
9 June 2013, 16:35 | #173 |
Asprirant lid
|
|
9 June 2013, 16:36 | #174 | |
Kasuaris
|
Citaat:
In eerste instantie zou je kunnen zeggen dat een harde hand schade aanricht maar in tweede instantie, wanneer het ego dus verdwenen is, is er geen sprake meer van schade. Het is echter wel zo, ook weer uit eigen ervaring, dat bewust negatieve, in de volksmond wordt duivels genoemd, krachten die vanuit eigen pijn op uit zijn het proces van bewustwording willen en kunnen vertragen maar uiteindelijk zal dat het enige zijn waartoe zij in staat zullen zijn. Bij bewusten die vanuit de positieve kant werken zal er eerst een gedegen voorbereiding cq opleiding, zijn voor men het diepe ingegooid wordt. Hierdoor kan de adept met goede bagage de uitdaging cq de confrontatie met (zijn/haar eigen-) negatieve zelf aangaan, want die is hoe dan ook onvermijdelijk. Het spreekt natuurlijk vanzelf dat het tweede door iedereen de voorkeur geniet boven het eerste. Het eerste geeft echter een enorme verdieping omdat degene die het overkomt zichzelf geheel op eigen kracht, zonder enige hulp of voorbereiding, zichzelf uit de ellende moet trekken. Uiteindelijk zou je kunnen afvragen wat voor een adept de voorkeur verdient te hebben, het eerste of het tweede. Ik kan me voorstellen dat je geen voorstander ben van de harde aanpak. Maar omdat wij, zoals je zelf zegt, niet altijd e.e.a. kunnen overzien gebeurd de harde aanpak, en kan vanuit het gegeven dat wij alles niet altijd kunnen overzien, iets wat voor jou een liefde- cq begripvolle aanpak lijkt uiteindelijk in dienst staan van de harde aanpak en vice versa dat wat een harde aanpak lijkt juist het tegendeel zijn dus een aanpak vanuit liefde en begrip. Hoop dat je snapt wat ik bedoel..... |
|
9 June 2013, 16:45 | #175 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
9 June 2013, 16:54 | #176 |
Kasuaris
|
|
9 June 2013, 17:55 | #177 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt te zeggen, behalve één puntje. Bij bewusten die vanuit de positieve kant werken zal er eerst een gedegen voorbereiding cq opleiding, zijn voor men het diepe ingegooid wordt. Hierdoor kan de adept met goede bagage de uitdaging cq de confrontatie met (zijn/haar eigen-) negatieve zelf aangaan, want die is hoe dan ook onvermijdelijk. Volgens mij is onderstreepte tekst andersom, maar wellicht begrijp ik je verkeerd? Ik zal je mijn visie vertellen. Eerst confrontatie negatieve zelf aangaan, en dan verdient men de status adept. Aspiranten en discipelen leren als groep te werken zonder aanzien van persoon. Zij leren tot vrede en rust te komen, zodat iets zuiver kan worden ingeprent, en daarop gehoor kan worden gegeven. Adepten hebben met name mentale rust gerealiseerd. Hierdoor verstaan zij de goddelijke bedoeling, en zijn zij in staat de energie aan verschijningsvormen door te geven waar het nodig is. |
|
9 June 2013, 19:23 | #178 |
Asprirant lid
|
De boel sluiten, ophoepelen.. erl?sung.
Weg ermee... En dat iedereen nog lang en gelukkig mag leven zoals je dat zelf wilt. ZO. |
9 June 2013, 21:52 | #179 |
Sterrestof
|
Omelette... du fromage !
|
9 June 2013, 22:25 | #180 |
Missionaris
|
Ergo het is slechts ego wat beschadigd kan worden, vandaar dan ook de prudentie want het ding is snel op z'n teentjes getrapt en benodigd een hoge mate van protectie. Het is daarom het beste het ding te frustreren zodat de last van alle die verspilde energie die benodigd is voor de bescherming en verdediging zichtbaar wordt.
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Advaita en non-dualiteit in de praktijk | Rob | Hans Laurentius | 40 | 21 August 2014 21:50 |
Advaita in de praktijk, deel 1 | Aart | Advaita | 1 | 11 June 2013 13:00 |
Advaita in de praktijk. | Aart | Advaita | 55 | 23 May 2013 00:57 |
Advaita, het ko(s)misch plan deel 2.. | Nadje | Advaita | 10 | 9 June 2012 12:50 |