|
We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
20 July 2012, 22:10 | #11 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Mensen reageren op hun manier en dat moet wel kunnen. Maar als het dan niet zo gaat als men in zijn zin heeft, wordt men even georderd volgens voorwaarden te antwoorden. Mihaela, dan moet je marionetten bevragen en die van tevoren programmeren. We zitten hier niet in de klas en juf heeft het even niet meer voor het zeggen. Snap je dat niet gewoon? Heb zelf ook iemand in mijn omgeving die vaak geen antwoord geeft waarvan ik vind dat deze niet relevant zijn op mijn vragen. Kan ik twee dingen doen, mij doodergeren en het persoonlijk nemen of gewoon nog een keer vragen met het verzoek nu wel goed te antwoorden. Soms heb ik daar ook last van, maar moet diegene zich daar dan per definitie maar aan mij aanpassen? Het 2de is dan ook vaak nodig. En van het 2de leerde ik meer van dan dat diegene altijd maar op mijn voorwaarden functioneert/communiceert. |
|
20 July 2012, 22:16 | #12 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Je bent soms echt wazig Ulla, dat deed ik juist net. Ik stelde aan haar opnieuw de vraag. |
|
20 July 2012, 22:30 | #13 |
In memoriam
|
|
20 July 2012, 22:31 | #14 |
Vicaris
|
Je stelt voorwaarden aan reacties en geeft geen vrijheid om te reageren, want je vroeg mij om anders uit het draadje weg te blijven. Wat dat betreft lijk je wel op Anja...
Als je alleen maar ja of nee wilt, is een poll wellicht een idee. Er valt ook niet veel te onderzoeken als het een gesloten vraag is met enkel ja of nee als antwoord. Anja heeft al meer dan 1 kans gehad, ik voel mij niet genoodzaakt haar nog een kans te geven. Maar dat is ook niet aan mij om te besluiten. Als ze er is, dan is ze er. Als ze er niet is, dan is ze er niet. |
20 July 2012, 22:58 | #15 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Zoveel wijsheid, het werd er zelfs in de straat helemaal stil van. Maar ja toen kwam dat denken en dat zei; ja maar ze schijnt hier niet te zijn maar het gaat toch over haar, is ze er nou wel of is ze er nou niet, ik weet het niet meer. Heb ik ook als ik muziek van bv Michael Jackson hoor, dan denk ik; hoe kan dat nou, die is toch dood. Lijkt me wel wat; als iets er niet meer is dan mag het er ook niet meer zijn. Wonderlijk, die mensch. |
|
20 July 2012, 23:13 | #16 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Je stelde ook zeker opnieuw de vraag maar je benoemde wel de voorwaarden. Esje spreekt uit wat ik er bij dacht. Het is ook een vorm van controle, grip op de situatie willen houden. Ik herken het van mezelf. Zoals ik al zei, ik heb er dagelijks mee te maken. En ik heb toch echt moeten leren, diegenen zo te nemen zoals die is en ik weet nu ook waarom dat zo werkt. En het is in te zien. Zelfs voor mij hahah. Liefde vind ik belangrijker dan al die voorwaarden en voorstellingen waaraan iemand moet voldoen. Wat mij betreft is er daardoor een wereld voor mij open gegaan. En natuurlijk lukt het mij ook niet altijd en krijg ik er soms een punt hoofd van. En ik heb toch ook zo mijn dingen, en dat wordt ook voor lief genomen. Het leeft gewoon fijn zo en dat gun ik iedereen. |
|
20 July 2012, 23:20 | #17 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Ik vind het niet zo gek om benieuwd te zijn naar het antwoord als ik een vraag stel. Volgens mij schuilt er jouw moeite hier, moeite met overwegen als iemand een tweede kans mag krijgen of niet. Zoek het voor jezelf uit, schrijf gerust wat je wilt, ik trap er niet meer in, in jouw controlerende houding. |
|
20 July 2012, 23:22 | #18 | |
Jubilaris
|
Citaat:
|
|
20 July 2012, 23:23 | #19 |
Vicaris
|
|
20 July 2012, 23:27 | #20 |
Kasuaris
|
Ik heb uit je antwoord niet kunnen begrijpen of jij vindt dat iemand een tweede kans mag krijgen of niet.
Ik geloof dat een ieder een mening heeft. Jouw mening heb ik niet uit kunnen maken uit je teksten, in de zin: ik kan voor mezelf niet vertalen of het een Ja is .. of een Nee.. |