|
Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
23 October 2012, 18:59 | #11 | |
Jubilaris
|
Het was nacht, stikdonkere nacht ...
Citaat:
Daardoor komt de geestelijk mentale ervaring/beleving terecht in een soort vacuum, vlees noch vis, warm noch koud. Het vacuum is de geestelijke Onder-vinding van Niets'. Het is het summum van mentale extractie...een macht' positie tot welke gedachte dan ook, en...onbenaderbaar . Dit geestelijk mentale summum gaat over het algemeen samen met een daaraan achtergebleven...gevoelsontwikkeling. Et voila'..... Renoir. |
|
23 October 2012, 19:11 | #12 |
Missionaris
|
|
23 October 2012, 19:26 | #13 | |
Missionaris
|
Citaat:
Overtuigend voor iemand, althans beschikkende over een gezond inzichtelijk vermogen, gaf ik de discrepantie aan waar het in je redenatie aan schort. Kortheidshalve vermeld ik die nog maar weer eens even 'overtuigingen ben je niet direct zo maar kwijt, die vragen onderzoek naar de aard daarvan'. Dat verklaard waarom je 'daar' niet zomaar zonder meer bent, eigenlijk kun je direct zonder mijn invloed daarop waarnemen dat niet iedereen 'daar' zomaar is, gezien al dat gestoethaspel met deze materie, ook op dit forum. Kortom de waarneembare realiteit logenstraft je hypothese. Weten 'wat' ik ben, dus in de beslotenheid van 'waar' ik sta, is alleen aan mij en niet aan jou voorbehouden. Het enige waar jij met betrekking tot mij tegenaan kijkt zijn verschijnselen. En als iets geen realisatie is zijn dat de verschijnselen. Mijn (als bezit niet mogelijke) misschien inmiddels plaatsgevonden hebbende realisatie is door jou niet te destilleren uit mijn quotes, dat menen te kunnen is pure arrogantie van het ego. |
|
23 October 2012, 19:37 | #14 | |
Missionaris
|
Citaat:
|
|
23 October 2012, 21:16 | #15 | |
Jubilaris
|
....
Citaat:
Dat het absoluut onmogelijk is om een 'ander' te kunnen helpen om HIER' te komen Dat alle hulp ( bv zoals Renoir in de weer is,) je Daar' brengt, en weghaalt van HIER'. Dat bv het Ont-dekken een investering is om te komen tot een geestelijk mentaal isoloment...precies zoals hij dat zelf kent. Dat er absoluut niks ! voor kan worden gedaan, omdat het moment' van Realisatie niks van doen heeft met wat dan ook zich in de menselijke ervarings/belevings wereld voordoet. E.n.z..... |
|
23 October 2012, 21:19 | #16 |
Jubilaris
|
..
|
23 October 2012, 21:23 | #17 | |
Jubilaris
|
...
Citaat:
Je quote laat prachtig zien wat een mentale realisatie is. Bedankt voor de bevestiging. :-)) |
|
23 October 2012, 21:26 | #18 | |
Actuaris
|
Citaat:
Het is maar een verhaaltje, ik heb het ook maar van horen zeggen en er van alles bij verzonnen. Zo'n forum bestaat volgens mij niet echt. Stel je voor ..., dat zou echt belachelijk zijn. |
|
23 October 2012, 21:32 | #19 | |
Jubilaris
|
...
Citaat:
Tegelijkertijd kan het er ook voor zorgen dat de achter gebleven gevoelsontwikkeling komt tot een Over' idealisatie van de direct zintuigelijke belevings wereld, en dat er feitelijk niks meer is dan dat...voor de beleving, en zo elke de kop opstekende emotie of gevoelssensatie...ridicuul word gemaakt en platgetrokken, vanwegen een onmachten overgevoeligheid voor de Onder-vinding ervan. |
|
23 October 2012, 21:44 | #20 | |
Missionaris
|
Citaat:
Iedereen hier doet z'n best begrijpelijke taal te schrijven en begrijpt hier het in de Nederlandse taal gesproken woord. Ik heb geen idee wat je zegt met je koeterwaals. *) Sterker nog het is weggehaald, want je voldoet niet aan dat verzoek. |
|