|
Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
28 March 2013, 00:18 | #11 |
Asprirant lid
|
Een kleine golf dobberde over zee en sprak tegen een grote golf: Als ik naar al die andere golven kijk, voel ik me zo verdrietig. Jullie zijn groot en sterk en ik ben maar klein en zwak. De grote golf glimlachte en vertelde dat de kleine golf zich alleen maar verdrietig voelde omdat hij zijn eigen natuur niet kende. Wat is dan mijn natuur? Vroeg de kleine golf. Ik ben toch zeker een golf? De grote golf glimlachte opnieuw en zei: Een golf is maar een tijdelijke vorm. In feite ben je niet meer dan water. Dat is je ware natuur.
Fijne nacht allemaal! Liefs, Kleine golf |
28 March 2013, 00:23 | #12 |
Jubilaris
|
Tja.. 'n golf(je) is ook maar 'n mens.
|
28 March 2013, 00:26 | #13 |
Asprirant lid
|
Tsja, wie zou er nou een golf willen zijn als je ook de oceaan kan zijn?
|
28 March 2013, 00:30 | #14 |
Asprirant lid
|
Ik!!!!
Oceaan = kleine golf = Cynthia Wat een avontuur! |
28 March 2013, 00:32 | #15 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Alsof het alleen weg gelegd is voor de geletterden onder ons, en de stratenmaker of poetsvrouw kan fluiten naar die waarheid, omdat het veel te ingewikkeld is om te snappen of de neus nu zich zelf ruikt of niet. Of is dit gewoon een manier die via een goed lezend/begrijpend vermogen te doorgronden is, en dat er voor de simpelen iets eenvoudigers is?(verlichting voor dummies?) Ik zelf moet ontzettend mijn best doen om je teksten te lezen, en kan door de moeilijkheidsgraad moeilijk vatten wat je nu eigenlijk zegt. Zelf zal ik nooit advocaat kunnen worden, simpelweg omdat ik niet goed kan leren, maar zou de waarheid via nietsontziend zelfonderzoek ook alleen voor de "intelligentia" zijn? Moet je iets wat je voor jezelf erg ingewikkeld hebt gemaakt, ook op een ingewikkelde manier ontleden tot iets wat uiteindelijk de simpelheid zelve uitstraalt? |
|
28 March 2013, 00:35 | #16 |
Asprirant lid
|
Hans
Waar zou jij een goudschat verstoppen? Daar waar iedereen hem ziet? |
28 March 2013, 00:45 | #17 |
Asprirant lid
|
|
28 March 2013, 00:49 | #18 |
Jubilaris
|
Je weet dus al dat het niet zo is? Denk aan de eenvoudige gewone man/vrouw en de buurvrouw hier ergens genoemd die gewoon gelukkig is. De geleerden werden al door Jezus niet ontzien. Als je het een keer doorhebt is het goed.
|
28 March 2013, 00:53 | #19 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
En net als bij een piratenschat liggen er overal schatkaarten. Maar daar staat natuurlijk weer geen adres met postcode en coordinaten bij. Nee, er wordt een beroep op jezelf gedaan Hans. Maar je vraagt veel, dat is een betrouwbaar teken dat je nieuwsgierig bent. |
|
28 March 2013, 00:58 | #20 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
En dan zou de eenvoudige man/vrouw daar zonder kunnen? Als dat zo is, dan schiet dit forum en vele andere "moeilijke" manieren/boeken/stromingen hun doel toch voorbij? Boeken van A. zijn dan ook niet meer nodig,...gewoon niet geleerd proberen te zijn en het is op eenvoudige manier te bereiken/behouden? |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Verlichting voorbij | Rozenhart | Advaita | 14 | 19 February 2013 21:58 |
nep verlichting, | jan | Advaita | 1 | 12 February 2011 14:53 |
Incarnatie en verlichting. | Hein | Wolter Keers | 8 | 11 September 2010 11:54 |