|
Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
6 April 2013, 15:52 | #11 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Dus als straks iedereen verlicht en vrij is, moorden en verkrachten we nog steeds, schoppen we anderen dood, mishandelen we kinderen,....dat alles in de menselijk "vorm" Kwestie van accepteren? |
|
6 April 2013, 18:14 | #12 |
Asprirant lid
|
Ik zou zeggen, doe je ogen open en kijk wat JIJ hier en nu kunt doen aan de ellende en het leed van van de wereld. En als je weet wat dat is, doe het dan vervolgens.
|
6 April 2013, 18:48 | #13 | |
Actuaris
|
Citaat:
Wat kan ik er voor zinnigs aan toe voegen? Iig dat hij een andere invulling aan het begrip ego geeft. En dat het verschil van voor en na niet in het ego zit, maar in de identificatie er mee. |
|
6 April 2013, 19:09 | #14 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Ego bestaat uit wat hersenschakelingen, wat bundeltjes gedachten en als dat werkelijk doorzien/doorleefd is dan lossen die hersenschakelingen op, dan verdwijnen die gedachtenbundeltjes. Als er geen angst meer is voor muizen dan trek je later dat kostuum niet meer aan, er is dan simpelweg geen angst voor muizen meer. Er is geen ego/persoonlijkheid nodig om het toneel weer op te stappen, er is nog zoiets als onvernauwd bewustzijn/intelligentie/"Zelf/Ziel". Waar ene Jed, who the Rick is Jed, het over heeft is nog een fase, een nog niet geheel opgelost zijn. |
|
7 April 2013, 09:51 | #15 | |
Missionaris
|
Citaat:
Dat kan, ik heb het zelf ooit hier eens beschreven hoe dat in z'n werk gaat. Dus als je het ECHT wilt weten zoek je het op. Het heeft natuurlijk niks te maken met je in het belachelijke getrokken angst voor muizen. Maar het lijkt me stug dat je dat niet weet, zo simpel ben zelfs jij niet. Zo doe je je maar voor als houding. |
|
7 April 2013, 10:06 | #16 |
Jubilaris
|
Dat is dan ook het punt.
Er hoeft geen licht gebracht te worden, alles is licht. Dat is nou juist 't 'denkspul' dat wil....en wil....en wil...en WIL!! Voor het denken heel begrijpelijk maar 't is HET n?t niet. Dat is nog een fase, een nog niet geheel opgelost zijn. Er lopen nog veel onopgeloste zaken (rond) |
7 April 2013, 10:44 | #17 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Ik bied enkel de mogelijkheid dat de mens zelf eens gaat onderzoeken hoe de dingen werkelijk zijn en niet klakkeloos iets aannemen wat bv ene Jed, Renoir of Aart neerkwakken. Onderzoek wat ego is, hoe het ontstaan is, zie hoe enkel het ego denkt niet zonder zichzelf te kunnen, vraag je af waar het ego is als je slaapt en hoe het dan toch mogelijk is dat alles gewoon functioneerd, etc, etc. Renoir, je kunt inderdaad het ego weer aantrekken maar dat houdt enkel in dat er weer ego is en niet de egoloosheid/grenzeloosheid waar ik het over heb. Tuurlijk wil ego weer zichzelf aantrekken/in stand houden. |
|
7 April 2013, 10:46 | #18 | |
Jubilaris
|
Citaat:
En als je denkt dat het niet zo is dan is dat ook licht. |
|
7 April 2013, 10:53 | #19 | |
Jubilaris
|
Citaat:
En dat jij zegt wat je zegt = de natuur/leven Dat ik zeg wat ik zeg = de natuur/leven Dat alles is gegaan zoals 't is gegaan = de natuur/leven Dat alles is/gaat zoals 't is/gaat = de natuur/leven Er is werkelijk niks anders dan de natuur/leven |
|
7 April 2013, 11:38 | #20 | |
Missionaris
|
Citaat:
Dat iets wat het zicht ontneemt is ook het 'dat wil? en wil.. en wil.. en WIL' oftewel de hebbezak het ego. Dus als je het probleem, punt, ego wilt ontdoen van zijn zicht beperkende werking dan is een onderzoek naar de aard er van een weg waarlangs gehandeld kan worden. Niet door de oplossing te verklappen met 'het is HET net niet' als een voldongen feit, maar door op zoek te gaan naar het waarheidsgehalte van datgene wat HET net niet is. Het beproefde eliminatieproces. En wat zich vervolgens voordoet gebeurt allemaal in datzelfde licht. |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Maharshi over het 'ego' | Nathan | Ramana | 4 | 17 June 2013 11:19 |