|
We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
7 April 2013, 12:39 | #11 |
Asprirant lid
|
Als je het met Niets eens bent dat het ego is die zegt dat iets anders zou moeten zijn dan het is, waarom kies jij er dan voor om toch steeds opnieuw naar die stem te luisteren en er gehoor aan te geven?
|
7 April 2013, 12:45 | #12 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Guy, ik kan het hier alleen maar voor 100% mee eens zijn, zo is het hoe het werkt. Met verdriet/lijden ga je terug naar de oorsprong. Maar je gaat aan mn essentiele punt voorbij: en dat is dat het ego smoesjes gaat bedenken om maar niet te hoeven lijden. Voor de een is dat stoerdoenerij en een ander doet aan zelfindoctrinatie door te zeggen dat het duale bestaan toch maar een illusie is. En zo zie ik veel mensen trucjes bedenken om niet te hoeven lijden. En mijn stelling is dus dat het het ego is waar die smoesjes en zelfindoctrinatie uit voortkomt. Door dit te onderkennen komt nondualisme een stapje dichterbij. |
|
7 April 2013, 12:46 | #13 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Mooi! |
|
7 April 2013, 12:56 | #14 | ||
Asprirant lid
|
Citaat:
Deze tekst is mijn mening en heb ik vanochtend vanuit mijn intuitie zelf verzonnen. Citaat:
Maar daarvoor is het wel zaak om je hoofd leeg te maken. Contact maken met je intuitie is moeilijker voor mensen met een sterk ontwikkelde ratio. (zoals ik dus) Heb ik een belangrijke kwestie, dan benader ik die eerst via intuitie. Pas daarna laat ik de ratio er op los. |
||
7 April 2013, 12:59 | #15 |
Asprirant lid
|
Nope. Dan interpreteer je het begrip "intuitie" anders dan ik. Je "intuitieeert" eerst iets en benadert het dan pas met de ratio. Als je werkwijze andersom is dan gebeurd wat jij zegt. En dan is de mogelijkheid aanwezig dat je ego niet alleen met je ratio aan de haal gaat, maar ook nog eens met iets waarvan jij denkt dat het intuitie is.
|
7 April 2013, 13:01 | #16 | |
Actuaris
|
Citaat:
|
|
7 April 2013, 13:02 | #17 |
Vicaris
|
Weet je wat het is?
Ik wil vastgehouden worden ---- onzin dat ik wil loslaten. Ik wil liefde ervaren ---- ipv. éénzaam, onvoorwaardelijke LIEFDE ZIJN. Ik wil het niet alleen hoeven doen -----ipv. all-een zijn in alles. Ik wil voelen, ipv. gevoelloosheid. Ik wens veiligheid, ipv. je bent veilig in alles wat er is, wat IS ER ? Het "lijkt" allemaal zo mooi aan die andere kant, maar helaas ik vertoef aan deze kant. Men geeft aan dat het aan deze kant te ervaren valt ------ja ellende waar je vanaf wilt, dat ervaar je en het najagen van geluk. Ik krijgt hier de kans, welke kans? Om dat te ervaren waar je vanaf wilt komen? Forget it. All there is, is suffering. Het najagen naar geluk rust en happiness. Ik wil wat voelen, er is gevoelloosheid. Het is het Ik wat lijdt, zolang overal aan vastgehouden word het is het Ik dat nooit in vrijheid zal ZIJN. Het klinkt allemaal zo mooi mooie texten mooie woorden maar eigenlijk willen we maar één ding oplossen in BEWUSTZIJN. |
7 April 2013, 13:04 | #18 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
7 April 2013, 13:09 | #19 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Maar weet wel dat er heel wat voor nodig is voordat iemand bereid is om er mee te werken. Immers: als je leven op rolletjes loopt, waarom zou je dan actie ondernemen? Maar intuitie is "weten buiten het weten om". En ik begrijp best dat jij en anderen dit allemaal niet gaan aannemen op voorspraak van een ander. Probeer het neutraal te benaderen, dat is het beste denk ik. |
|
7 April 2013, 13:10 | #20 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Omdat IK het wil. |
|