|
We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
16 April 2013, 16:57 | #11 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Ik heb zelf ervaren dat een hoofdweg een doodlopend weggetje bleek te zijn. |
|
16 April 2013, 18:06 | #12 |
Asprirant lid
|
Dat zou kunnen, misschien in een eerste fase, waarin de rancune zich als het ware nog moet oplossen. Het is mijn ervaring dat ook die rudimentaire restsentimenten, mooi woord trouwens, zich uiteindelijk helemaal oplossen. Hoe graag ik die rancune ook wilde blijven koesteren, want neem maar aan dat ik eraan gehecht was, het lukte op een bepaald moment gewoonweg niet meer om nog boos te zijn of wrok te koesteren jegens degene die mij zo diep gekwetst had. Liefde overwint alles. Althans, zo voelt (de) dat.
|
16 April 2013, 18:13 | #13 |
Asprirant lid
|
Er zijn vele "hoofdwegen" Hans. De narigheid is dat als je moeite doet voor wat jij denkt dat DE hoofdweg is en dit blijkt niet zo te zijn, dat je dan de teleurstelling moet verwerken voor de tevergeefs gedane moeite. Maar de lering wat het NIET is heb je dan weer wel. Dus helemaal tevergeefs is het niet.
|
16 April 2013, 18:22 | #14 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Dit voorval wat ik hier beschrijf speelt in feite geen enkele rol in mijn leven. Ik heb soms vele jaren niet eens meer aan de man gedacht. Maar mijn ego was het dus helemaal niet vergeten. Ik zit dus met rancune in mij waar ik niets mee kan, want het is niet erg waarschijnlijk dat ik met die man alsnog een relatie ga opbouwen. |
|
16 April 2013, 18:34 | #15 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
16 April 2013, 18:35 | #16 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
En zo geld dit ook of juist voor het kind(vertaald in ego) in je en je ouders/opvoeding,...of gemis daaraan. Als je dit niet los ziet van je "ego die dingen naadloos weer oppakt" dan snap je de werking beter ervan. |
|
16 April 2013, 18:39 | #17 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Ik denk ook verder niet dat het zo heel erg belangrijk is. Het zijn van die losse eindjes die ik zo af en toe tegen kom. |
|
16 April 2013, 18:43 | #18 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Bedoel je zoiets? |
|
16 April 2013, 18:48 | #19 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
16 April 2013, 19:02 | #20 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Niet lang daarna gingen we echter verhuizen, naar een nieuw huis in een andere plaats, en toen moest ik van mijn vader de hond weg doen. Puppies, Puppies bijten en krabben overal aan en maken soms dingen kapot en dat kon natuurlijk niet in een nieuw huis. Dus exit puppie. Wie kon er mij meer en juist daarmee het meest op mijn tere kinderzieltje trappen dan mijn vader? Maar ik hield nu eenmaal onvoorwaardelijk van die man. En ik heb altijd geweten dat dat andersom ook zo was, liefde herkent liefde nietwaar?, en die bleef dan ook onaangetast. Maar het zijn de dingen die je leven tekenen. En zo heeft iedereen zijn eigen verhaal. Maar het is goed om daar zicht op te hebben. Maar het gaat uiteindelijk om de essentie toch? En die is in ieder verhaal gelijk. |
|