|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
13 January 2014, 12:21 | #11 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Liefde is wat je bent! En daar had je het bij moeten laten. |
|
13 January 2014, 13:02 | #12 | ||
Missionaris
|
Citaat:
Je tekst voor de volgende aanvaring zal, zoals nu al bekend, luiden: Citaat:
Dat liefde datgene is wat je bent wil je horen, aan de rest wil je blijven vasthouden. |
||
13 January 2014, 13:15 | #13 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Het staat symbool voor de stilte waarin wij mensen de Liefde kunnen vinden. Ook na al die tijd is er nog de verwondering dat wij die Werkelijkheid zomaar kunnen betreden. |
|
13 January 2014, 16:52 | #14 |
Kasuaris
|
|
14 January 2014, 09:50 | #15 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Stil kunnen zijn, Stilte in je hoofd is z? belangrijk. Wanneer je die basis in jezelf hebt gevonden, gaat zich van alles openbaren. Ook dat je die Liefde Bent. Mooi geschreven, Freerider! |
|
14 January 2014, 09:55 | #16 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie niks in ruzie. Waarom maakt iemand ruzie? Is toch omdat-ie het ergens mee oneens is, zich afgescheiden voelt, meent ergens voor te moeten vechten, op teentjes getrapt is, en noem maar op. Dat is dan toch allemaal ego, en dat willen we toch niet? Ik denk dan, doe (wees) gewoon wat je wilt en doe niet wat je niet wilt. Dag, Lia |
|
14 January 2014, 11:49 | #17 | |
In memoriam
|
Citaat:
|
|
14 January 2014, 12:07 | #18 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Waarom zou ik een probleem hebben met ruzie maken? Ik heb helemaal geen probleem met ruzie maken. Het probleem is ego die ruzie zoekt, omdat-ie zijn zin niet krijgt of Joost mag weten waarom. Dus zie ik gewoon niks in ruzie. Ik houd van vrede, zeg maar innerlijke rust. Dat is een keuze waar je je op afstemt. Als ik zeg van andijvie te houden en niet van spruitjes, heb ik toch geen probleem met spruitjes? Of wil jij mij dan pers? die spruitjes door de strot duwen? ha, ha, ha. |
|
14 January 2014, 12:37 | #19 | |
In memoriam
|
Citaat:
|
|
14 January 2014, 13:03 | #20 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Bij jou en enkele anderen heb ik het gevoel dat die Werkelijkheid gevonden is. Omdat in die Werkelijkheid geen strijd is, wordt 'strijd' ook steeds minder belangrijk. Daarintegen is 'strijd' nodig om duidelijkheid te krijgen in aardse zaken. De kunst is om je niet te indentificeren met die strijd. Al jouw meningen en opvattingen doen er in principe niet toe als wij beiden weten hoe de Werkelijkheid er uit ziet. Jij vind A, ik vind B en wij beiden kunnen zien dat dat slechts een gedachte is. Maar ik merk bij mijzelf soms ook nog wel indentificatie met mijn eigen gedachten. Het is een leerproces, waar fora uitermate geschikt voor zijn. (het ontleren om te indentificeren dus eigenlijk) In mijn hoofd zitten nu eenmaal hardnekkige reflexen. Zo bezien zijn die ruzies nog ergens goed voor. Maar dat werkt uiteraard alleen bij bewuste mensen. |
|