|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
17 October 2014, 12:23 | #11 | |
Vicaris
|
Citaat:
Ik neem aan dat je doelt op Looro's bijdrage en mijn reactie daarop....?! Word toch eens volwassen man, dan word je wellicht ooit nog eens serieus genomen door de gebruikers van dit forum die jou gemiddeld als de "grote grap van de dag" beschouwen met al je sensuur en braafheidsregels. Het feit dat je niet in staat bent om door het flinterdunne masker van deze QUIZ heen te kijken en het labelled als flauwekul geeft op ondubbelzinnige wijze uiting aan jouw staat van mentale onvolwassenheid. Je kinderlijke jengeldrang om de volwassenen onder ons met gedrein en gezeur lastig te vallen in een poging om controle te houden is te grotesk voor woorden. Wat een saai theater! hab |
|
17 October 2014, 12:25 | #12 | |
Missionaris
|
Citaat:
|
|
17 October 2014, 12:32 | #13 |
Missionaris
|
Dat ik de grap van de dag ben, ben je nu aan het introduceren door de mede lachers op je hand te krijgen. Allemaal overbekend egogedrag, te kinderachtig om er op in te gaan.
|
17 October 2014, 12:33 | #14 |
Actuaris
|
Dat ben ik niet met je eens. Er van uitgaande dat er enige diepgang in sommige van mijn bijdrages zit, dan is de conclusie dat die doorgaans niet of amper wordt opgemerkt. Dat hindert mij niet. Het is mij bekend dat mensen nogal strak in hun zelf aangetrokken harnas kunnen zitten en dat het dan moeilijk is om buiten het eigen referentiekader te kijken. Ik herinner mij de bijbeltekst die aanmoedigt om 'uw brood uit te strooien over het water en gij zult het vinden na vele dagen', waarmee bedoelt is (m.i.) om 'te doen zonder verwachting op snel resultaat'. Dat doe ik dan ook moeiteloos.
|
17 October 2014, 12:38 | #15 | |
Actuaris
|
Citaat:
|
|
17 October 2014, 12:39 | #16 | |
Missionaris
|
Citaat:
|
|
17 October 2014, 12:41 | #17 | |
Missionaris
|
Citaat:
|
|
17 October 2014, 12:52 | #18 |
Actuaris
|
Wat nu? Ik denk dan aan de zenmeester die een professor uit het westen op bezoek kreeg die iets over zen wilde weten. De zenmeester bood hem een koopje thee aan en ging, tot schrik van de professor, door met schenken toen het kopje al vol was. Daarmee aangevend dat iets eerst leeg van zichzelf zou moeten worden, wil er ruimte zijn om iets op te nemen. Doorgaan met thee schenken dan maar ...
|
17 October 2014, 12:57 | #19 | |
Missionaris
|
Citaat:
Zo doen zenmeesters dat fysiek uitgebeeld in levende lijve. Hier hebben wij een forum. |
|
17 October 2014, 12:59 | #20 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Het gevaar voor mensen die dicht bij het centrum verkeren, zich naar het midden begeven, is dat elke daad meer kwaad kan veroorzaken dan goed doen. Ik probeer dan ook altijd omzichtig en voorzichtig te zijn in wat ik doe of schrijf. Er is zo een gat in de collectieve boot gemaakt als wat ik doe niet op eenheid is gericht. Ik hoop dat Hab het midden houdt en het verlangen om het licht aan te steken niet uitvoert maar de 'juiste' manier vindt om het verlangen te behouden voor iedereen. Looro |
|