|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
3 January 2015, 22:56 | #11 |
Actuaris
|
Ik kom zo ook wel. Het is hier vrij kakelen heb ik begrepen. Zo van: slinger maar een kreet, linkje, quote op het net. Helemaal jouw ding . En ik kom je daar graag bij van dienst zijnWiNk
|
3 January 2015, 22:59 | #12 |
In memoriam
|
|
3 January 2015, 23:06 | #13 |
In memoriam
|
Het is hier gewoon een stuk gezelliger. Zelfs Rennie is al geweest. Als een van de eersten. Ik zou zeggen, neem er een. Ik trakteer.
|
3 January 2015, 23:08 | #14 |
Jubilaris
|
Uiteindelijk kan je niet anders dan in alles opgaan, ook in het niet opgaan als dat zich aandient. En momenteel ervaar ik het leven niet als een dans, maar gewoon als leven met die dingen die zich aandienen. Mag dat ook? Ik heb niet zo veel op met dit soort kaders. Maar goed momenteel is er ook geen behoefte om te dansen. Dat komt wel weer of niet.
|
3 January 2015, 23:20 | #15 | |
In memoriam
|
Citaat:
|
|
3 January 2015, 23:24 | #16 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
mijn persoonlijke opmerkingen hierover. Het leven heeft geen zin? Inderdaad niet in de zin van iets bereiken, want het is immers al alles. Maar wel in de zin van wat het in essentie is...vreugde. Dze song HAPPY( https://www.youtube.com/watch?v=2MJj2A1Kx20 ) werd niet zomaar een wereldhit, maar miljoenen mensen herkende hierin bewust of onbewust dat dit de zin van het leven is, het echte leven achter de zware gordijnen die we erover hebben gehangen. Happiness is the truth (That's what we are together)
|
|
3 January 2015, 23:30 | #17 | |||
Voormalig lid
|
Me neither. Weet niet wie het is, ga er ook niet op googelen. Heb toevallig de epub versie van zijn boek eergisteren gevonden en het is fris, helder en getuigend van inzicht geschreven. Sowieso oude wijn en nieuwe zakken, zoals Tolle ook van zijn 'kracht van het nu' zegt, maar zuiver geschonken ook door van Zuydam.
Had eerst zijn stukken over angst gelezen in zijn epub. Dat kreeg al een eerste 'wauw!' van mij. Citaat:
"De mens die probeert buiten zichzelf te staan, dat wil zeggen buiten zijn gewaarwordingen en emoties, buiten zijn gevoelens en wensen, is een enorm verwarde entiteit geworden, voor wie het leven niets ander is dan voortdurende spanning, frustratie, conflict en teleurstelling. Als het geheel van Wat-Is direct ervaren wordt, dan wordt de betekenis van het leven erg duidelijk: Het leven is slechts een dans waarvan het doel en de betekenis alleen het dansen is, en als de dans over is, ben je precies daar waar je al was: op de dansvloer. Als je danst, bestaat er geen verwachting met betrekking tot iets wat bereikt moet worden. Voordat je begon te dansen, stond je stil, en toen de dans begon, was er beweging, en toen de dans eindigde, stond je weer stil. Je werd geboren en de beweging zette zich in; als je dood bent, is de beweging opgehouden en ben 'jij' weer in de staat van rust waarin je je bevond voordat je werd geboren. Het gevoel van het 'ik' dat verwachtingen heeft, dat denkt, verlangt, hoopt en vreest, ontneemt het leven zijn betekenis en geeft de dood het belang dat hij in werkelijkheid niet heeft. Voor de onverdeelde geest is de dood slechts een ander moment in het leven, compleet in zichzelf en ongekend totdat het zich aandient". Citaat:
Waarheidvinding en gedegen zelfonderzoek in zijn onderbroek ja. Keep on dreaming and playing dus. Ultieme waarheid is dat ultieme inzicht waarbij begrepen wordt dat er niemand is om de ultieme waarheid te begrijpen, zo simpel is het. Citaat:
Yep. |
|||
3 January 2015, 23:34 | #18 |
Vicaris
|
De laatste keer dat ik aan een vijf stromen dans deed, was er iemand die blokkeerde bij een bepaald nummer, omdat ze het een stom nummer vond waar ze niets mee kon. De persoon die het leidde zei, dan ga je gewoon stom dansen, reageer op wat de muziek met je doet.
|
4 January 2015, 00:05 | #19 |
Jubilaris
|
|
4 January 2015, 00:07 | #20 | |
Jubilaris
|
Citaat:
|
|