|
Overige religie Gnosis, geschriften |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
27 May 2015, 17:39 | #11 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
27 May 2015, 18:24 | #12 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Waarheid kan een dogma worden en dogma,s worden tirannen. Dat gevaar ligt altijd op de loer bij alle geschreven teksten. Een goed mens wil ik niet worden, de moed heb ik opgegeven na een leven van mislukken dit doel te bereiken. Nee , een ander weg heb ik ondekt ...Ik ben een goed mens...dat is het uitgangspunt ..ik ben liefde. uit eciw: "Ik ben nog steeds zoals god mij geschapen heeft". Ik kan nu gaan leren dat ik niets hoef te onderdrukken of te overwinnen, want dat zal mijn werkelijkheid niet veranderen. Het vreemde is als de weerstand om iets te onderdrukken wegvalt er ruimte komt voor dat wat je bent zoals God je geschapen heeft. schuld en zonde kunnen opzij gelegd worden als illusie en de aanklager blijkt alleen het ego(eigen gedachten uit fantasie zonder fundament in de werkelijkheid) te zijn,niet God. God ziet alleen zichzelf in mij... onveranderd. En heeft mij lief als Zichzelf ..als onmisbaar deel van Hem...als onmisbaar deel van het Geheel. |
|
27 May 2015, 21:52 | #13 | ||||||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
28 May 2015, 01:46 | #14 | ||||||
Asprirant lid
|
Citaat:
Laat ik het anders zeggen tekst is altijd voor meerdere uitleg vatbaar. Lees je het met de dezelfde geest van de schrijver of met eigen invulling. Dat laatste is wat ik ervaar als je mij antwoord ...een heel ander geest. Ik ga er niet over soebatten welke de juiste is. Maar we hebben duidelijk een ander golflengte. Voor de duidelijkheid geschreven tekst is nog steeds heel belangrijk om iets over te brengen , ook al zijn woorden symbolen en twee keer verwijderd van de werkelijkheid zoals eciw zelf zegt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zie wat ik schrijf als mijn zienswijze die door niemand aangenomen hoeft te worden of onderzocht. Dus niemand hoeft zich ertegen te verdedigen en is een ieder wat mij mij betreft vrij. |
||||||
28 May 2015, 10:27 | #15 | |
In memoriam
|
Citaat:
Dat het journaal niet de waarheid in pacht heeft is evident. Sterker nog die wordt door het journaal gemanipuleerd tot en met, dat laat onverlet dat er toch werkelijk op verschillende plaatsen in de wereld oorlog gaande is, en dat er wel degelijk een vliegtuig uit de lucht is geschoten. Dat God dat vliegtuigongeluk niet geschapen heeft, wil niet zeggen dat het daarmee niet werkelijk is (gebeurd). Glans (ex deelneemster hier), zou zeggen: vertel dat maar aan de nabestaanden, dat het niet werkelijk is. En daar had ze een punt. Dat iets een illusie /onwerkelijk is, wil niet zeggen dat het daarom niet bestaat. Het bestaat als illusie. Ik zal je de titel van les 15 vast verklappen. God heeft helemaal geen wereld geschapen. De wereld is op zich een illusie. |
|
28 May 2015, 11:16 | #16 | ||||||
Geen lid
|
Citaat:
Om de andere zin verwijzen naar wat eciw zegt overtuigd niet maar zegt iets over je adoratie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Precies hij kan het toch en wel op de wijze zoals we dat nu ervaren. Je huppelt een beetje door de materie met kreten als 'de afgrond van de onwetendheid inspringen' terwijl daar concreet uiting aan is te geven is door aan gedegen zelfonderzoek te doen. We zijn en dat is zonder hoogmoed die god wanneer we niet die persoon willen zijn die we denken te zijn, omdat dat 'wat' we zijn 'god' is met de intentie van 'god' zichzelf in iedere van ons te ontmoeten. Als je gedreven bent door eciw ben je evenmin vrij, het is evengoed een gevangenis maar dan met zilveren tralies. Het vraagt nou eenmaal inspanning je te ontdoen van wat je niet bent daar kun je niet vrijblijvend in zijn. Dus onderzoek maakt er een essentieel onderdeel van uit. |
||||||
28 May 2015, 11:16 | #17 | |
Voormalig lid
|
Citaat:
28 May 2015, 17:02 | #18 | |
In memoriam
|
Citaat:
|
|
28 May 2015, 18:18 | #19 | |
Actuaris
|
Citaat:
|
|
28 May 2015, 18:24 | #20 | |||
Asprirant lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en dan les 33: "Er is een andere manier om naar de wereld te kijken". De wereld kan je vergelijken met een neutrale spiegel, maar mijn gedachten zijn niet neutraal. Of het komt uit fantasie of uit de bron van werkelijkheid. Maar goed nu ventileer ik iets wat misschien helemaal niet speelt voor jouw als vragen waar je dwingend antwoorden voor zoekt. In dat geval zie het als mijn gevonden zienswijze waar ik antwoorden in vind. |
|||
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Over een boer, een paard en een zoon ... | Rob | Boeddhisme | 2 | 25 November 2014 01:17 |