|
Overige religie Gnosis, geschriften |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
26 December 2010, 01:41 | #11 | |
Vicaris
|
Citaat:
Renoir, ik snap dat je je in die woorden herkent want ik weet dat je ze ook op jezelf van toepassing vindt, maar geloof me, jij bent van een ander kaliber. Niet dankzij maar ondanks je gebrek aan poezeligheid weet je - athans mij - soms zuiver te raken, en dat komt omdat er een soort oprechtheid door je woorden schemert die -voor mij dan - een voorwaarde is om te herkennen. Oprechtheid is voor mij wezenlijk. Ik mis dat bij Anja, maar bij jou (en bij heel veel anderen) zie ik het wel. Kan mijn eigen projectie zijn, dat weet ik. Maar daarmee moet ik het doen Ik weet nog niet of het woord "oprechtheid" goed gekozen is |
|
26 December 2010, 11:40 | #12 | |
Missionaris
|
Ik laat haar nu beter maar zelf aan het woord.
Ze verwoordt de redenen beter dan dat ik dat zou kunnen doen.. Citaat:
|
|
26 December 2010, 12:52 | #13 | |
Vicaris
|
Citaat:
Ik zie vooral Anja elke keer in de verdediging schieten...waarheid hoeft niet verdedigd te worden. Ze komt mij koud en kil over. Ook daar waar ze probeert haar beste beentje voor te zetten...zo dat ik met haar te doen heb... Ze peutert net zo als ieder van ons (bij anderen wel) eens peuteren. Ik ben met maria eens dat er een verschil is in jouw harde woorden en haar woorden. Dit ga ik niet invullen verder...je mag invullen op de stipjes wat jezelf wilt. En waag het niet om dit in te delen in het vakje: slijmen !!!! En nee, dit is bericht is geen vrijwillige uitnodigng om mijn kop er af te hakken! hahahaha...over verdedigen gesproken |
|
26 December 2010, 13:23 | #14 | |
Actuaris
|
Citaat:
Beter laat je jezelf aan het woord ... . |
|
26 December 2010, 14:30 | #15 |
Vicaris
|
|
26 December 2010, 15:12 | #16 | |
Missionaris
|
Citaat:
Echter wanneer de persoon alleen maar luistert naar eerst gepleased te zijn geworden, versterkt dit vervolgens juist alleen de vooropgezette aanname die je allesbehalve bent. Waarheid komt niet middels sympathie tot je, waarheid wordt juist in z'n toegang belemmerd door deze voorwaarde. Iedere facade, ook die van de zogenaamd warm aanvoelende is koud en kil, je wordt bij voortduring door de vorm, het uiterlijk vertoon, misleid, er is geen reden daar belang aan te hechten. Waarheid (met een hoofdletter) heeft maar EEN gezicht. Alleen wanneer je weet wat je bent heb je er ook oog voor, tot zolang blijven vele waarheden zich aandienen. Natuurlijk zie je van alles heen en weer schieten dat is inherent aan het leven, maar het valt door onderzoek te leren 'zien' dat al die beweging alleen maar uit jou voortkomen. Kortom, de eenheid waar we (vaak onbewust) naar op zoek zijn ligt niet in de consensus en is niet in de conformiteit oid te vinden, dat is een grote misvatting. Juist met de neus gedrukt op de verdeeldheid is te zien dat we al die waargenomen verscheidenheid helemaal niet kunnen zijn. |
|
26 December 2010, 15:38 | #17 | |||||
Vicaris
|
Citaat:
ik heb de neiging om voor haar in de bres te springen...wetende dat ze me zal verzuipen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
26 December 2010, 15:41 | #18 | |
Missionaris
|
Citaat:
We zien alleen maar woorden ontdaan van de persoon, zij toont wat Ogenbliksem bij voortduring verkondigd, namelijk een niet iemand te zijn. Over de echtheid die iemand in staat is op een forum uitdrukking te geven zegt het niet zoveel. In het persoonlijk contact kan ze erg warm zijn. |
|
26 December 2010, 15:46 | #19 | |
Missionaris
|
Citaat:
De rest neem ik voorlopig nog maar even voor kennisgeving aan, ik heb namelijk zojuist de visite ontvangen op de uitnodiging voor een zalmcoctail. |
|
26 December 2010, 16:08 | #20 |
Vicaris
|
okay...dit dan voor na de zalmcoctail.
wij krijgen eters vanavond...dus kan ff duren voor ik trug ben... de phoenix-ervaring is al een aantal keren geweest...niets is blijvend... wil nu alleen wel excuses aanbieden voor de uitval naar jou toe...en het dondert me geen zier als je edit als pleasen wilt zien...je doet het maar met me zoals ik ben...of niet...even goede vrienden/vijanden |
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Spirituele verlichting | diane | Niet verlicht | 147 | 15 October 2017 15:36 |
Ego en Het Spirituele Pad (10/7/09) | Renoir | Overige religie | 10 | 25 June 2010 03:31 |