|
Advaita Advaita is niet voor doetjes |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
20 January 2017, 22:57 | #11 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
21 January 2017, 00:14 | #13 |
Asprirant lid
|
Geen moraal? Leer? Goede banen (vs slechte banen)? Klinkt errug menselijk.... Kortom ..... Advaita, adwaita, geen-twee: zoveel zinnen, zoveel mensen.
|
21 January 2017, 01:25 | #14 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Enneh ... Mooi woord h?, leer. Leer, leeg. Leraar, lehrer, leegmaker. Nog even en ik wordt enthousiast, en theos ..., door God bevangen. Het lege doorklinkt mijn persoon. Het is mijnzelf die door mijn personar, masker, doorklinkt. Nada Brahma. De wereld is geluid. Hoor de bazuinen klinken. Apocalyps. Voor wie wil horen, hore. Mooie geschriften. Zou Christus ook Sat Sangha leraar zijn geweest? Soms vermoed ik best wel. Iig als je zomaar oude geschriften kan lezen en begrijpen, kan het zomaar zijn dat je het gezochte heb gevonden.... |
|
21 January 2017, 01:29 | #15 |
Asprirant lid
|
Hier moet ik Laurens bijtreden. Moraal is een mentale constructie. De enige link met advaita is dat moraal uit het geweten voortkomt c.q. kán voort komen.
Maar dat is ver gezocht. |
21 January 2017, 02:09 | #16 |
Asprirant lid
|
Ik beschouw moraal ook als een mentaal construct. Het is mi zeker een dualiteitsding.
Ik vond het wel interessant om dit te plaatsen tegenover nondualiteit. En jullie visie te vernemen. Ik zal eerlijk zeggen dat ik ooit non dualiteit als iets heiligs beschouwde. ( anders dan nu) Maar dan gegeven het leven van alle dag. Heilig beelden, letterlijk dus in kerkgebouwen, daar hing zo'n mysterieuze sfeer omheen. Maar ja ... letterlijk beeldvorming h?. Natuurlijk ook onwetendheid, beelden door elkaar halen, letterlijk en figuurlijk. :) |
24 April 2017, 16:06 | #17 |
Asprirant lid
|
jaja, letterlijk denkbeeldigheid. Moet doorzien worden anders ben je niet toerekeningsvatbaar.