|
Overige religie Gnosis, geschriften |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
15 October 2017, 03:09 | #11 | |||
Asprirant lid
|
te abstract, niks concreet.
Citaat:
Criminologe zou je passen. De psychopaat Hannibal lecter doorzien. Citaat:
zie Citaat:
Van de persoon die je bent ben je omgeslagen in Renoir, dat was niet de bedoeling. Terug het laboratorium in, formule van de toverdrank herbekijken.
15 October 2017, 16:08 | #12 | ||
Vicaris
|
Citaat:
Het gedegen zelfonderzoek is een handelwijze om denkbeeldigheid te doorzien en als onmiddellijkheid te plaatsen in het weten omtrent de werkelijkheid van het ik. Het weten is hier niet een begrijpen zoals je goeroe beweert, maar is beschikbaarheid zonder voorwaarden want waarheid is zonder. |
||
15 October 2017, 16:19 | #13 |
Kasuaris
|
Ik vind zijn uitleg arm. Als ik een text van hem lees begrijp ik wat hij bedoelt, maar vind ik ongenuanceerd.
Als ik vervolgens doorvraag, omdat ik hem echt wil begrijpen, gaat hij herhalen, in plaats van gebruik te maken van nieuwe woorden, om het te verduidelijken/ verdiepen. Omdat zijn woorden op een afwijkende formule lijken, ook al begrijp ik ter plekken, merk ik dat het me niet bij blijft. Daarom dat ik in het verleden doorvroeg. Helaas kreeg ik dezelfde tekst weer terug van hem, tot dat ik op een bepaald moment opgaf om in gesprek met hem te willen gaan. Als iets waar is, kan men dat met oneindig veel woorden uitdrukken.. |
15 October 2017, 16:35 | #14 | ||||
Asprirant lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Waarheid kan niet worden beschreven of uitgelegd. Waarheid is 'wat-is' en de acceptatie van 'wat is'. Elk woord dat geuit wordt met betrekking tot waarheid kan slechts een vingerwijzing zijn. Het begrijpen van waarheid kan niet worden nagestreefd of actief verkregen, het kan alleen maar uit zichzelf plaatsvinden. En het kan alleen maar gebeuren als de geest stil is en geen gedachten bevat. als het begrijpen komt, dan kan het slechts aanvaard worden als de geest zich ontdaan heeft van het 'ik' en het hart gevuld is met liefde." Ramesh Balsekar
15 October 2017, 16:57 | #15 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Aan het koorknaapje zou ik nog willen meegeven dat de pastoor er echt niets aan kon doen |
|
15 October 2017, 18:05 | #16 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Wie doet dat niet. Alles is God, God is 'Wat-is'.
16 October 2017, 11:53 | #17 | |
Vicaris
|
Citaat:
Gedegen zelfonderzoek als doorzien van ego is een handelwijze waarbij niet het verleden tot weten wordt gebracht maar de beschikbaarheid van nu zonder voorwaarden wordt geactualiseerd. |
|
16 October 2017, 12:11 | #18 | |
Vicaris
|
Citaat:
De leugen is 'wat is' en het doorzien ervan is het weten van de waarheid omtrent de werkelijkheid van het ik. Het weten is onmiddellijk en het weten vindt niet plaats uit zichzelf maar is non-lokaal en beschikbaarheid zonder voorwaarden. Het weten is actualiteit zonder meer. Noch het lichaam noch de geest kunnen zich ontdoen van ik omdat zij de denkbeeldigheid aannemen als bestaan, als werkelijkheid. Doorzien van ego is een handelwijze om het weten van de werkelijkheid omtrent het ik te actualiseren door zich los te maken van denkbeeldigheid. |
|
16 October 2017, 16:45 | #19 |
Asprirant lid
|
Ben benieuwd in wat Professor pastoor Lo T. Nowee gaat veranderen nu hij overal leugens en leugenaars begint te zien.
16 October 2017, 18:35 | #20 |
Kasuaris
|
|