7 January 2018, 08:49 | #11 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Ben net naar een schitterend interview aan't kijken > YouTube / Interview met Diederik Wolsak. Op 23 min. verteld hij dat hij van zijn 18de tot 50ste verslaafd was aan alcohol en een fles wodka per dag dronk! Hoe overleef je het! Nou, Wayne Liquorman was ook een alcoholicus. Die moest op een gegeven moment een pamper dragen omdat bepaalde organen het begeven hadden...
7 January 2018, 17:27 | #12 | ||||||||||
Kasuaris
|
Citaat:
Citaat:
Aangename man, die zoals de meeste zoekers nog steeds zijn best doet. Netjes hoor, en ook leuk dat hij al volgers heeft... Luisteren is niet zijn sterkste kant, en de presentatrice nam ook haar beperking mee, want ze moet nu en dan er voor vechten, om haar zin af te kunnen maken. Maar, ik luister nog een paar stukken.. Stiekem ben ik blij met de bron die mij nu inspireert. De bron die binnen ieder mens stroomt... Ik typ hier een klein stukje uit het boekje: ''Het onpersoonlijke leven- IK BEN'' Tot jou die dit leest, spreek IK. Tot jou, jij die gedurende lange jaren en rusteloos dwalen her en der gretig hebt gezocht in boeken en leringen, in filosofie en religie naar iets- je weet niet wat - waarheid, geluk, vrijheid, God. Tot jou, jij die vele malen een glimp van de 'waarheid' hebt gekregen om daarna te ondervinden dat- wanneer je haar volgde en trachtte te grijpen- ze uit je gezichtsveld verdween en slechts een luchtspiegeling bleek te zijn. Tot jou die meende haar gevonden te hebben in de een of andere leraar, misschien zelfs het erkende hoofd van een vereniging, die je voorkwam als een meester, door de wonderbaarlijke wijsheid die hij predikte en de werken die hij volbracht - om slechts later te ontwaken tot het inzicht dat die 'meester' niet meer dan een menselijke persoonlijkheid was met fouten en zwakheden en geheime zonden evenals jij, zelfs wanneer die persoonlijkheid het kanaal kan zijn geweest waardoor vele prachtige leringen werden verkondigd, die je de hoogste vorm van 'waarheid' toeleken. En hier ben je nu, vermoeide en hongerige ziel, niet wetende waarheen je te wenden. Tot jou komt IK BEN. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Yep... Citaat:
Citaat:
Onzin. Het is een gelegenheid K. Ik maak er nog steeds gebruik van, deels verslaving, deels klankbord.. Citaat:
Pe mai tarziu.. |
||||||||||
7 January 2018, 17:42 | #13 |
Kasuaris
|
'Wees stil- en weet: IK BEN God.'
''Het onpersoonlijke leven- IK BEN''
Tot jou die dit leest, spreek IK. Tot jou, jij die gedurende lange jaren en rusteloos dwalen her en der gretig hebt gezocht in boeken en leringen, in filosofie en religie naar iets- je weet niet wat - waarheid, geluk, vrijheid, God. Tot jou, jij die vele malen een glimp van de 'waarheid' hebt gekregen om daarna te ondervinden dat- wanneer je haar volgde en trachtte te grijpen- ze uit je gezichtsveld verdween en slechts een luchtspiegeling bleek te zijn. Tot jou die meende haar gevonden te hebben in de een of andere leraar, misschien zelfs het erkende hoofd van een vereniging, die je voorkwam als een meester, door de wonderbaarlijke wijsheid die hij predikte en de werken die hij volbracht - om slechts later te ontwaken tot het inzicht dat die 'meester' niet meer dan een menselijke persoonlijkheid was met fouten en zwakheden en geheime zonden evenals jij, zelfs wanneer die persoonlijkheid het kanaal kan zijn geweest waardoor vele prachtige leringen werden verkondigd, die je de hoogste vorm van 'waarheid' toeleken. En hier ben je nu, vermoeide en hongerige ziel, niet wetende waarheen je te wenden. Tot jou komt IK BEN. En eveneens tot jou, jij die reeds begonnen bent de tegenwoordigheid van die waarheid binnenin je ziel te gevoelen en die nu zoekt naar bevestiging van datgene wat in de laatste tijd vaag heeft gestreefd naar een levendige uiting in je. Ja, tot allen die hongeren naar het ware brood des levens komt IK BEN. Zo ja, wek dan jezelf, kom overeind, laat je menselijke gedachten stil zijn en volg nauwkeurig de woorden die IK tot je spreek. Anders zul je je wederom teleurgesteld afwenden, met de knagende honger nog steeds in je hart. IK Wie ben IK? IK Die spreekt, naar het schijnt, met zoveel kennis en gezag? Luisteren. IK BEN jouzelf, dat deel van je dat is en weet; dat alle dingen weet en altijd geweten heeft en altijd was. Ja, IK BEN jij, jouw Zelf;dat deel van je dat zegt IK BEN, dat IK BEN is. Dat alles overstijgende, innerlijkste deel van je, dat opleeft en antwoordt bij het lezen van dit Mijn woord; dat Zijn Waarheid opmerkt; dat alle Waarheid herkent en alle dwalingen verwerpt. NIet dat deel van jou dat zich al deze jaren met dwalingen heeft gevoed. Want IK Ben je ware Leraar, de enige ware die jij ooit zult kennen en de enige Meester; IK, je goddelijke Zelf. .. |
7 January 2018, 21:39 | #14 | ||||||||
Asprirant lid
|
Zo is dat.
Al wordt ik chronisch gekweld door de duivel wat zich uit in vlagen van wanhoop, waanzin en depressies, maar de navyseal in mij geeft niet op. Citaat:
Ik heb 5 uur over de 1u en 10 min. Film gedaan. telkens kort teruggedraaid om weer opnieuw te beluisteren. De stukken waarin de presentatrice / interviewster hem onderbreekt meerdere keren teruggedraaid om te horen wat hij zegt. Als ex-Gorden trainer en zelf ervaring hebbend met zulke interviews, maakte ik dezelfde fouten als interviewer van mijn ziener. Dat viel mij telkens op nadien als ik mijn audio of filmopname beluisterde / bekeek. Het is menselijk, want mijn onderbreken van hem gebeurde zelden of nooit als ik geen audio of video opname gepland had. Als het gepland is, ontstaat er meer risico tot geforceerdheid. Dat overkomt haar ook. Ze wil ook wat zeggen. Maar als interviewer, zeker in deze context, met zulke onderwerpen, moet je je heel goed bewust zijn dat het als interviewer niet om jou draait. De kijkers, en voor hen maak je zulke films, zijn niet geïnteresseerd in de interviewer, maar in de geïnterviewde. Als interviewer stel je dus een vraag en je laat de geïnterviewde volledig uitspreken. En als hij dat denkt te zijn dubbelcheck je nogmaals of hij misschien toch niet iets wil toevoegen aan zijn antwoord. Dat doet zij slechts op het einde van het uur durende interview. Maar nogmaals, het is heel menselijk hoor en dus quasi onvermijdelijk dat je als interviewer dezelfde fouten blijft maken. Je zit met de tijdsdruk, de idee van 'nu moet het gebeuren in dit uur', camera's die op je gericht staan, in gedachten houdend dat je het voorgenomen tijdsbestek van een gepland uur niet mag overschrijden etc. Zelfs de meest getrainde luisteraars blijven onder die omstandigheden foutjes maken. Maar buiten die kleine menselijke interviewers onvolkomenheid vind ik het een zeer geslaagd interview hoor. Als amateurs goed gefilmd met drie camera's (dat zie je aan het totaalbeeld en close-ups van hem en haar) en dus geluid apart opgenomen. Zeer goed gedaan, want geen micro's te zien. Hij en zij moeten ieder een microfoon boven hun hoofd hebben zweven net buiten beeld. Ik was zover nog niet en zou bijna zeggen dat het een professionele TV ploeg is, maar dat is het dan weer net niet. Citaat:
ik ga je topic niet verder kapen. Ik weet hoeveel tijd het kost zoiets over te typen. Citaat:
Nee hoor. Ik ga mijn 4de jaar van totale eenzaamheid in dit jaar. Geen vrouw meer aangeraakt de voorbije drie jaar, zelfs geen lichte kriebel tijdens korte gesprekje hier en daar, niets meer. Het is weer een lange tijd van bezinning dus. "In de eenzaamheid de éénheid vinden", dat is aanwijzing lang geleden van mijn ziener. Die éénheid probeer ik dan maar te vinden. Citaat:
Citaat:
Zoeken zoeken maar welke overtuigingen dat belemmeren. Citaat:
Citaat:
Hij is de eerste om dat toe te geven. Begint ie zelf over steeds in vele van de YouTube films dat ik tot hiertoe gezien heb. Hoe hij dagelijks meerdere keren de waanzin in zijn denken moet aanschouwen. Maar het duurt steeds korter dat hij op sleeptouw genomen wordt. In het interview sprak hij over 5 seconden telkens als een demonische gedachten zich aandient. Citaat:
Ok, ik ga nu maar is op een dode Laurens reageren...
8 January 2018, 04:57 | #15 | |||||
Asprirant lid
|
Citaat:
zie... Citaat:
Staat o.a. in het artikel: Citaat:
Tsja, soort trekt soort aan, dat is al lang geweten. Met Diederik Wolsak is het nu veel duidelijker waarom: mensen met dezelfde overtuigingen trekken elkaar aan... Citaat:
Zie... Citaat:
Elke dag opnieuw trainen. Voor het lichaam naar de fitness en voor de geest zijn zes stappen programma. Ik heb de snelwijzer en boekje zonet besteld op https://www.micwebwinkel.nl/search/?...ederik+Wolsak+
8 January 2018, 09:30 | #16 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
8 January 2018, 13:19 | #17 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
8 January 2018, 14:15 | #18 |
Asprirant lid
|
Voor € 0,49 heb je bij Bol.com de Premium Collection als Ebook. Deze zijn wel in het Engels.
|
8 January 2018, 14:42 | #19 | |
Actuaris
|
Citaat:
|
|
8 January 2018, 15:54 | #20 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Ik zie het als aanwinst, want tussendoor kijk ik nu en dan een klip van D.W. Het gaat over hetzelfde voor mij, wat alleen aanvullend werkt, Wijziging aangebracht door Mihaela op 8 January 2018 om 16:15. |
|