|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
11 April 2018, 19:21 | #11 | |
Geen lid
|
Citaat:
De advaitist echter licht alleen voorzichtig een tipje van de sluier om daarmee het verlangen te wekken om te weten te komen wat men werkelijk is. Hetgeen ik hier schrijf is geen statische wetenschap maar slechts een uitgangspunt om te onderzoeken of dit waarheid voor je bevat. |
|
11 April 2018, 22:41 | #12 |
Jubilaris
|
Als ik zoiets lees, stel ik mij luidop de vraag: zou de verwachting van een evolutie naar een hoger bestaansniveau, het erkennen van dat wat er al is en niet hoeft te veranderen of beter of hoger te worden omdat het doodgewoon is zoals het is, misschien juist in de weg?
11 April 2018, 22:57 | #13 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
"al wat ik zeg of schrijf is een concept, waar voor mij, aan jullie om te onderzoeken of het waar is voor jullie".
11 April 2018, 23:22 | #14 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Het leven duwt je kanten op ter bewustwording , zo kijk ik naar mezelf en zie het om me heen. Na uitgelopen paden worden er nieuwe paden aangelegd waarbij na zelfonderzoek oude gewoontes en oude denkpatronen aan het licht komen en hun kracht verliezen en meer en meer uit je hart kunt leven en niet vanuit gedachten en emoties. Ik zie en ervaar het als bewustzijnsverschuivingen. maar dit is ook maar een woord. Het leven wordt makkelijker en vreugdevoller , zomaar. |
|
12 April 2018, 15:41 | #15 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
12 April 2018, 17:32 | #16 | |||||
Asprirant lid
|
de dans van Kali, de Goddelijke moeder
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar in verwijzing naar het leven zoals het gebeurt, op basis van de hindoe-mythologie, zei Ramesh ooit: Citaat:
Citaat:
Miha en ik slaan koppen met nagels terwijl we dansen op ons forum.
13 April 2018, 11:42 | #17 |
Geen lid
|
|
13 April 2018, 15:25 | #18 | |
Asprirant lid
|
iedereen is zelf-gerealiseerd
post van 27 december 2011...
Citaat:
13 April 2018, 15:56 | #19 |
Kasuaris
|
Ramana Maharshi:
"No one is ever away from his Self and therefore everyone is in fact Self-realized; only - and this is the great mystery - people do not know this and want to realize the Self. Realization consists only in getting rid of the false idea that one is not realized. It is not anything new to be acquired. It must already exist or it would not be eternal and only what is eternal is worth striving for." Dit is erg mooi Katerie. Na vele jaren (bewust en onbewust) gedachten mee gedragen te hebben dat het niet zo is, begin ik nu lichtheid te ervaren, zonder het gevoel nog te hebben dat er ergens, diep verborgen, het gewaar loert. Het voelt toch anders weer, geen verandering, maar lichtheid... Een kleinigheid, dat ik in ECIW las, rondom schuldgevoel en geluk, heb ik bewust uitgediept. Als ik de gedachten had dat ik een ander pijn deed, voelde ik me schuldig bij, als de ander mij pijn deed voelde ik me slachtoffer.. Ik heb het over emotionele pijn.. Pijn kwam ook bij kijken in mijn lichaam vervolgens, en later puur geluk. Het wisselt nog af, laat ik maar niet jokken, maar het geluk ervaren de laatste dagen bewees me weer dat ik niets hoef te veranderen, want het geluk is er al. Nu keek ik gewoon naar, letterlijk, door in mijn ogen te kijken. |
13 April 2018, 15:58 | #20 | ||
Asprirant lid
|
Citaat:
Citaat: