|
Beginnend zelfonderzoek Wil ik weten 'wat' ik ben, of verblijven in 'wie' ik ben. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
5 November 2020, 04:34 | #11 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
6 November 2020, 02:26 | #12 | |
Actuaris
|
Citaat:
|
|
6 November 2020, 21:13 | #13 | |
Actuaris
|
Citaat:
|
|
12 November 2020, 01:07 | #14 |
Actuaris
|
Angst vs verlichting
Ego tracht z'n angst te controleren. Angst kan hierbij worden gezien in alles wat ego graag anders ziet/wenst, dan wat zich voordoet...
Loosing the moon.... Alles wat is, doet zich voor. Als we bij onszelf onderzoeken waarom we bang zijn, waarom we zaken anders willen dan ze zijn, maken we een eerste stapje.... |
15 May 2021, 23:21 | #15 | ||||
Jubilaris
|
Wie of wat is de wereld volgens Laurens?
Citaat:
Want eerder schreef je ergens... Citaat:
Citaat:
Nog ongerijmder wordt het als ik deze erbij haal... Citaat:
Als jij nu is uitlegt wat je met de wereld bedoelt kunnen we onderzoeken of de wereld met jou begaan is.
16 May 2021, 05:08 | #16 | |
Geen lid
|
Citaat:
Het ging me dan ook niet over het ontstaan. Maar je denkt dat een wens, om meer bewustwording in de wereld bijvoorbeeld' altijd een egokenmerk draagt? |
|
16 May 2021, 05:23 | #17 | |
Actuaris
|
Citaat:
16 May 2021, 05:32 | #18 | |
Geen lid
|
Citaat:
Maar goed je trekt hier wel weer het een en ander uit zijn context waardoor die discrepantie dan ook ontstaat. Dat ' niemand heeft belang bij jou ontwaken alleen jij zelf' is alleen maar vanuit het ego point of view zo. Ontwaken is gehoor geven aan een intrinsieke opdracht die vanwege ego niet kan worden gehoord. Het fenomeen op zichzelf is egoloos. Bekend met ego (doe dus gedegen zelfonderzoek) zie je hoe dat ego aan de wereld trekt en het het mens zijn (de mensheid) benadeelt. De wereld (mensheid) is in dat kader beter af met jouw ontwaken. Behept met ego (geen gedegen zelfonderzoek) zie je dat niet. Dat zou in deze mijn uitleg hierop zijn. Ik hoef niet te onderzoeken of de wereld met mij begaan is, dat is geen taak voor de mensheid. Hier kun je wereld en mensheid gewoon met elkaar uitwisselen want ook de mensheid heeft die taak niet. Ik heb vanwege deze egocentriciteit wel te doen met de individueel lijdende mens niet met de mensheid in zijn geheel. Collectief maken we er immers een zootje van en het verbaast me niks dat de mensheid af stevent op zijn ondergang. Daarmee zou dan weer de wereld gebaat zijn. Zoals je ziet is hier weer geen uitwisselbaarheid mogelijk. |
|
16 May 2021, 05:39 | #19 |
Actuaris
|
Misschien is de vraag ook wel, vraag niet wat de wereld voor jou doet, maar wat doe jij voor de wereld.... ego is vnl bezig met het beste uit de wereld te halen voor eigen gewin..
Vanuit bewust-zijn kunnen we het omkeren...
16 May 2021, 05:48 | #20 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
De 'als is' wereld en de 'alsof' wereld. | Aart | Overige religie | 0 | 5 December 2012 16:37 |